Събота, 12 Октомври 2024

Износът на швейцарски часовници е нараснал с 6,3% миналата година

 Износът на швейцарски часовници е нараснал с 6,3% миналата година
Публикация   30 Ян, 2019   /     akcent.bg   /     546

След подем през първото шестмесечие износът на швейцарски часовници е приключил годината с понижение от 2,8 процента през декември

   Износът на швейцарски часовници се е увеличил с 6,3 процента през 2018 година до 21,2 милиарда швейцарски франка (18,6 милиарда евро) въпреки лекия спад в края на годината. Това се посочва в публикуваните днес данни на Швейцарската часовникарска федерация, цитирани от БТА.

   След подем през първото шестмесечие износът на швейцарски часовници е приключил годината с понижение от 2,8 процента през декември, според комюникето на федерацията. Това е вторият месечен спад през годината след първия регистриран през септември.

   През последния месец на 2018 година износът за Хонконг – пазарът, който представлява портал към Азия, се е увеличил с едва 0,5 процента и се е свил с 10,1 процента за Китай, третият най-голям пазар за часовникарски продукти.

   „Япония (-1,7 процента) също е показала признаци за намаляване на ритъма на продажбите след пика през лятото", отбелязва часовникарската федерация.

   Европейският пазар също е отчел спад, най-вече заради спадналите продажби на швейцарски часовници във Франция (-11,6 процента), Италия (-14,6 процента) и Испания (-10,1 процента), става ясно още от съобщението. За сметка на това износът за САЩ, вторият най-голям пазар в света, се е увеличил със 7,9 процента през декември.

  След две трудни години през 2015 г. и 2016 г., швейцарската часовникарска индустрия е отбелязала растеж през 2017 г. основно благодарение на търсенето на китайските потребители. Първоначално увеличението е постепенно, износът на швейцарски часовници се повиши с 2,7 процента през 2017 година, преди да отбележи още ускорение в началото на 2018 година. 

   Износът за Хонконг за цялата година се е увеличил с 19,1 процента спрямо предходната година. Любителите на швейцарски часовници в азиатската страна, които купуват луксозни продукти, са многобройни. В Китай растежът е бил от 11,7 процента, като е отбелязал спад спрямо отчетените 18,8 процента през 2017 година.

   След края на борсовата сесия в Европа акциите на Swatch Group се понижиха с 2,15%. Книжата на втория в света производител на луксозни часовници Richemont, в портфолиото на който са включени марки като Piaget, IWC и Baume & Mercier, поевтиняха с близо 1,4%, посочва още БТА.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha