Идеята на новото ръководство на БДЖ да наема подвижен състав – локомотиви и вагони – е добра, но не може да се осъществи. Това мнение изрази пред БНТ председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Според него парите на компанията трудно ще стигнат за наемането само на локомотиви, а за вагони изобщо не може да се говори. Причината е, че парите, които БДЖ е събрала от дарения, са 2 млн. лв., а цената за наем на един локомотив е 1000 евро без ДДС на денонощие. Така, ако бъдат наети 20 локомотива само за месец, ще трябва да се платят 120 хил. лв., изчислява Бунев. Същевременно цените и употребата на услугите на БДЖ не са достатъчно високи, за да се набавят средства за тези месечни разходи за наем.
„Освен това тази идея не е нова, тя е стара и вече са правени опити по нея. На практика няма откъде да се намерят 20 локомотива –други държави трудно биха ни дали локомотиви, защото това е скъпа техника, а у нас железопътните трасета са в лошо състояние и разбиват локомотивите“, заяви председателят на синдиката на железничарите.
Той даде за пример последната сключена такава сделка, при която Румъния е отдала локомотиви на Австрия. Първоначално исканата цена за наем е била 1500 евро на денонощие, но впоследствие двете страни са се договорили за 1000 евро на денонощие. Имало обаче има и други изисквания, най-вече за застраховки, и така разходите съвсем нараснали.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай