14 "Ламборгини"-та са регистрирани в София. "Бентли"-та карат 110 столичани, а "Порше"-та - 248.
Сред ретроавтомобилите пък има регистрирани 4 автомобила "Чайка", 177 Трабант-а и 207 Москвича, сочи справка на Столичната община.
Най-масовата марка автомобили в София обаче е "Фолксваген". Различни модели притежават 50 352 шофьори. След нея се нареждат "Опел" - 36 019, и "Шкода" - 12 597.
13 085 са новорегистрираните коли в столицата от януари до началото на септември. Те са с 1641 повече спрямо същия период на 2017 г. - тогава са били 11 444.
Повечето са нови и с екостандарт Евро 6 - 12 946, а с Евро 5 - само 17. Общо колите с Евро 6 и Евро 5, регистрирани в столицата, са 103 781, сочат данните на данъчните служби. Електромобилите пък са 254.
След промените в Закона за местните данъци и такси, които въвеждат нова концепция за облагането на автомобилите от 2019 г., Столичната община ще избере минималните ставки, предвидени от законодателя. Това предложение ще внесе в СОС зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.
Според закона те са различни за старите и новите коли. При старите до Евро 3 се предвижда увеличение с 10 до 20%, а при тези от Евро 4 нагоре екологичният коефициент налага поевтиняване от 20 до 60%.
Промените на практика ще засегнат всички собственици на коли - за едни налогът ще се повиши, а за други - намали.
"Според прогнозите ни на всеки трети автомобил в София ще има намаление на данъка. Подготвяме онлайн калкулатор, за да улесним собствениците. С него те ще могат сами да сметнат новия размер на данъка", казва Барбалов пред "24 часа".
Предварителните сметки показват, че собственик на "Опел Корса" от 1994 г. без евростандарт и с по-ниска мощност ще плаща вече 32 лв. вместо сегашните 23 лв.
За "Поло" от 1999 г. без евростандарт вместо 9 лв., данъкът ще стане 32 лв.
За нов "Фолксваген Пасат" обаче налогът ще се намали - от 482 лв. той ще стане 402 лв.
Собствениците на БМВ Х6 пък вместо 2500 лв. ще дължат 1700 лева.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай