Събота, 12 Октомври 2024

Кабинетът задължи администрациите до 30 ноември да въведат електронни услуги

Кабинетът задължи администрациите до 30 ноември да въведат електронни услуги
Публикация   24 Окт, 2018   /     akcent.bg   /     1010

  До 30 ноември всички административни органи трябва да регистрират свои профили в Системата за сигурно електронно връчване (е-Връчване), поддържана и развивана от Държавната агенция "Електронно управление", реши правителството.

   По този начин се предоставя технологична възможност за взаимодействие на гражданите, на бизнеса и на административните органи по електронен път, както и за заявяване и доставка на електронни административни услуги и изпращане и получаване на електронни документи към и от администрациите.

  Освен регистрация в системата в същия срок администрациите трябва да разработят свои вътрешни правила и процедури за приемане и изпращане на документи и съобщения по електронен път.

   Системата за е-Връчване е част от ресурсите на електронното управление и позволява изпращане и/или получаване, както и съхраняване на електронни документи и съобщения за/от публични органи, физически и юридически лица. Комуникацията чрез системата замества класическия метод за доставка на писма, се посочва в решението на кабинета.

   Системата за е-Връчване поддържа възможност за получаване на известия по електронна поща и чрез SMS за изпратени и връчени документи. Достъпът до нея се осъществява след еднократна регистрация чрез квалифициран електронен подпис и ПИК на Националния осигурителен институт.

   Чрез системата за е-Връчване се предоставя електронната административна услуга "Предоставяне на услуга за електронна препоръчана поща", която е безплатна за гражданите и за бизнеса. Всички административни органи могат да интегрират системата за е-Връчване към информационните си системи или да я използват чрез потребителски интерфейс на адрес https://edelivery.egov.bg.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha