Около 50 цветни костюма са ушити в ателиетата на търновския театър специално за оперетата „Баядерка” на Имре Калман. Голяма част от тоалетите на артистите са в стилизирани копия на традиционни индийски облекла. Те са изцяло ръчно изработка и са украсени с много камъни и пайети. По поръчка на театъра обущар в Шумен е изработил шест чифта обувки в индийски стил.
Музикално-драматичен театър „Константин Кисимов“ единствен в България поставя оперетата „Баядерка“ на Имре Калман. Сега оперетният бисер ще бъде представен и на русенска сцена.
„Поставяйки класическо оперетно заглавие с екзотични нотки в сюжета, ние решихме да заложим на екзотиката с идеята да постигнем по-голям колорит на сцената. С режисьора Петко Бонев изгледахме в интернет много индийски ревюта, за да почерпим идеи. Действието се развива в резиденцията на индийски принц в Париж. За да засилим въздействието на приказния декор, сме включили и ефектно осветление в розово, лилаво, синьо”, обяснява Лидия Къркеланова, която е работила над сценографията и костюмите в „Баядерка”.
Около 100 м плат в различни цветове е закупен само за ушиването на 20-те индийски сарита, с които се появяват артистите на сцената. За солистките са подготвени 10 изящни тоалета. Използвали сме фини арабски платове, които падат по подходящ начин, признава Лидия Къркеланова.
След дълги преговори храмът на Мелпомена във Велико Търново е откупил за една година авторските права за световния бестселър от музикално издателство в Цюрих. От там са предоставили и нотния материал за музикалното заглавие. Според договора 10 на сто от приходите от всички изиграни спектакли на „Баядерка“ трябва да бъдат предоставени на швейцарското издателство.
Режисьор на оперетата е Петко Бонев, а диригент-постановчик е Игор Богданов. Над хореографията е работила Катя Богданова. Ролите са поверени на солистите от МДТ Лидия Лазарова, Доротея Доротеева, Миряна Калушкова, Пламен Долапчиев, гост-солиста Иво Йорданов и др., както и на актьори от драматичната трупа. В спектакъла участват оркестърът, хорът и балетът на театъра.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай