Разликата между обявената горивна ефективност на автомобилите и действителното им потребление е струвало 23,4 милиарда евро (27,3 милиарда долара) на европейските водачи през миналата година, сочи проучване на организацията Транспорт и околна среда, цитирано от ДПА.
Автомобилните производители бяха обвинени, че са манипулирали цифрите за вредните емисии, като са използвали вратички в условията за тестване. Те са им позволили да произведат резултати, които са много по-ниски от постигнатите в реалните условия на пътя.
Несъответствието между тестваните и реалните резултати се е увеличило от 9 процента през 2000 година до 46 процента през 2017 година, по данни на брюкселската организация.
Водачите на автомобили в Европа биха спестили 150 милиарда евро от разходи за гориво, ако реалната консумация на гориво съвпадаше с резултатите от тестовете, изчисли организацията Транспорт и околна среда, предаде БТА. През този период водачите са наблягали на купуването на автомобили с по-малък разход на гориво.
Германия е отчела 36 милиарда евро допълнителни разходи за гориво, следвана от Великобритания с 24,1 милиарда евро и Франция с 20,5 милиарда евро.
"Твърденията на автомобилните производители, че е постигнат сериозен напредък в намаляването на разхода на гориво, е измама", твърди Грег Арчър от организацията Транспорт и околна среда.
"Въпреки регулациите за намаляване на вредните емисии, не е постигнато реално подобрение при емисиите от въглероден диоксид от 5 години и само 10-процентно подобрение от 2000 година", добави той.
Миналата година след скандала дизелгейт, предизвикат от разкритията, че Volkswagen и други автомобилни производители са манипулирали резултатите от тестовете, Европейската комисия въведе нова процедура за тестване. Целта е тя да отчита по-реалистични и пълни резултати.
Има индикации, че тази процедура също се манипулира, за да доведе до постигането на по-малко амбициозни стандарти за намаляване на вредните емисии, докато ЕС преминава от една система към друга.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай