роби от асфалта край Своге, където при инцидент с автобус в събота живота си загубиха 17 души, ще бъдат изследвани в международна лаборатория. Това обяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков, след като заедно с ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура" бе разпитван в Националната следствена служба.
Първият анализ на асфалта е показал, че е
трябвало да се слагат съвсем друг вид материали в него обяви Нанков пред журналисти, цитиран от агенция "Фокус". Такова изявление той направи и във вторник на пресконференция, давана от ръководството на ГЕРБ, след като БСП поиска оставки заради катастрофата.
Днес Нанков обясни, че рецептата за асфалта за леко и тежко движение показва, че трябва да се слага съвсем различен вид материали от тези, които са излезли при анализа на Института за пътища и мостове. "Затова ще се ползва и международна лаборатория. Това е второкласен път за транзитен трафик, категоризиран за тежко и много тежко движение – т.е. големи натоварвания с най-високо качество на настилката основно в износващия слой", коментира Нанков.
Обяви, че между отделните институции е съгласуван моментът, в който
по официален път ще се вземат проби от пътния участък за да може бързо да се ремонтира. "Входирахме подобно искане и тепърва ще се разбере кога ще започне взимането на проби. Един от участниците в консорциума вече е установил дефектите в своя участък, другият е депозирал вчера писмо в АПИ, че ще отстрани и дефектите в своя участък на територията на София-област", обясни Нанков.
По-късно от прокуратурата обявиха, че ремонт на участъка с катастрофата няма да започне, преди да се вземат проби по реда на Наказателно-процесуалния кодекс. Това ще стане в петък, 31 август, след като преди това ще започне оглед. Предупреждават се, че това ще доведе до
затруднение в движението в участъка
Пробите, които предстои да се вземат, макар че вече бяха взети още в деня на инцидента, ще бъдат ползвани при експертизи за установяване на състоянието, състава и начина на изпълнение на асфалтовия път. "Започването на ремонт на пътния участък ще бъде разрешено без каквото и да е забавяне, но само след вземането на проби от настилката на конкретния пътен участък", обявява прокуратурата.
След разпита, продължил над 2 часа, Нанков разказа, че трафик камера, която се намира след мястото на инцидента, е отчела
"много интересни действия"
но по думите му те са следствена тайна. "Интересен факт е, че след слагането на знака за ограничение от 30 км в участъка (което стана във вторник вечерта - бел. ред.), средната скорост в участъка се била нормализирала до предишното ограничение.
Бализи са поставени днес със светещи лампи за през нощта, има и полицейски екипи, които контролират движението на мястото на трагичния инцидент. Отделно екипи на пътната агенция са направили организация за почистване на храстите, обясни Нанков.
В Националната следствена служба са били разпитвани
20-те членове на Държавната приемателна комисия, извършила окончателното приемане на пътя след ремонта му. Те са представители на различни институции - Агенция "Пътна инфраструктура", Областно пътно управление, МВР, РИОСВ - София, и РИОСВ - Враца, районните служби "Пожарна безопасност и защита на населението" в Мездра и Своге, Столичната община, общините Мездра и Своге, както и представители на фирмите, осъществявали проектирането, инженерния надзор и изпълнението на пътя. Това са ДЗЗД "ТРЕЙС-СВОГЕ", "Виа-План" ЕООД, "Пътконсулт 2000", "Мотт Макдоналд лимитид".
Министърът на регионалното развитие е бил разпитан като свидетел, в това му качество показания е дал е председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай