Събота, 12 Октомври 2024

Контрера: Лобистки закон съсипва транспорта в държавата

   Контрера: Лобистки закон съсипва транспорта в държавата
Публикация   14 Юни, 2018   /     akcent.bg   /     286

   Общинският съветник от ВМРО - Българско национално движение и заместник-председател на комисията по „Икономика и собственост" в Столичния общински съвет Карлос Контрера алармира, че лобистки закон заплашва обществения транспорт в страната. Става дума за законопроекта за Закон за Българска автомобилна камара. Той съсредоточавал огромни правомощия в малка група представители на транспортния бранш. Според съветника, частни интереси и корпоративни тежнения могат да поставят под въпрос автобусните превозвачи в цялата страна, могат да вземат хляба на хиляди транспортни фирми. Той обяснява, че повече общински превозвачи де факто работят на загуба и утре могат да им вземат лицензите, ако се приеме законопроектът за частен регулатор. Дори Столичният автотранспорт можел да попадне под ударите. Тогава би било интересно кой ще вози столичани?

   Контрера нарича закона тежък лобистки акт, който създава картел. Пет-шест човека ще решават съдбините на автобусния и тежкотоварен транспорт в България. Парадоксът бил, че играчи в бизнеса щели да раздават лицензите за транспорт. Това значи, че няма да има конкуренция, а чист картел на принципа „аз на теб-ти на мен". Той счита, че законът е по-лобистки и от прословутия пакет „Мобилност", който разбуни страната в последните седмици.

   Общинският съветник от ВМРО – Българско национално движение е внесъл отрицателно становище относно законопроекта за Българска автомобилна камара, позовавайки се на мотивите, че това ще удари бизнеса, от което най-много ще пострада столицата. Представителят на Патриотите недоумява как може да се възложи и делегира на частни фирми да контролират други частни фирми. Според него, това е подготвян капан за саморазправа с всички, които не подкрепят силните на деня. Това щяло да намали приходите в столицата, да уплаши инвеститорите, а работници и служители от транспортния бранш ще останат без работа.

   Карлос Контрера се аргументира, че много превозвачи могат да пострадат, като дори може да се стигне до липса на автобусни превозвачи, което да блокира градския и междуградския транспорт в цели области. Част от аргументите са, че излъчени от заинтересовани лица ще раздават и отнемат лицензии. Това би могло да доведе до ограничаване на конкуренцията, което значи, че обикновените хора ще плащат повече от джоба си срещу по-некачествена услуга.

„Законопроектът е откровено лобистки. Ясно е, че са се събрали там някъде примерно Миро, Светльо и Цветан, решили са да създадат един вид частен директорат и са намерили няколко души да им го прокарат. Този законопроект създава условията за брутален картел, който да умножи милионите на едни хора по 100. Разбрах, че са подведени доста народни представители. Законопроектът е бил представен като консенсусен в бранша. Обаче се оказва, че по-голямата част са „против", а „за" са няколко големи „играчи" и известни транспортни уреждачи. Предупреждавам, че ако това се приеме, ще се съсипят малки и средни предприемачи, десетки общини ще бъдат изнудвани за лицензи на техните транспортни оператори, включително и Столична община. Нали си представяте какво ще стане, ако транспортът спре заради пет алчни типа? Ще стане революция по улиците. Това предложение е тежък лобизъм. Цената ще я плащаме всички ние, ако се приеме. Виждате, че транспортните фирми са обявили стачна готовност. Този законопроект заплашва правителството. Много е любопитно защо и как се пробутва сега. Няколко души в ГЕРБ си мислят, че зад гърба на Борисов могат да си правят каквото си искат. Ако не оттеглят законопроекта, ще разбунят цялата държава."

   Общинският съветник от ВМРО призовава народните представители за здрав разум. Според него, проектът трябва да се оттегли и ако ще се внася, предварително да се постигне пълен консенсус с транспортния бранш.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още