Неделя, 22 Декември 2024

АБВ: Проект на Евро Наредба поставя под въпрос българския речен флот

АБВ: Проект на Евро Наредба поставя под въпрос българския речен флот
Публикация   11 Юни, 2018   /     Румен Николаев   /     1604

Правителство, депутати и евродепутати мълчат и нехая за проблемите на корабособствениците и състоянието на Дунава като плавателна река

  Правителство, депутати и евродепутати независимо от цвят и партийна принадлежност нехаят за бъдещето на българския речен флот. Това заяви днес на пресконференция лидерът на АБВ Румен Петков, който бе на посещение заедно със зам. председателите Любомира Генчева и Владимир Маринов.

  Две писма са изпратени от Българска Дунавска камара и двете са без резултат. Дори първото – до примиера Борисов и до транспортния министър Московски, е без какъвто и да е отговор.

   Проект за изменение на "Наредба за трудовите правоотношения между членовете на екипажа на кораба и корабопритежателя" може да доведе до ликвидирането на българския речен флот, заяви Петков. От 333 български кораба екипаж имат една трета. Предстоящите промени изискват увеличаване двойно на плавсъстава, което ще направи българските речни превозвачи неконкурентноспособни. Т.е. при 30 дневна работа ще трябва да се почива 30 дни.

  Второ писмо е пратено в края на май до транспортното министерство, като единственият  отговор от правителството е, че ще бъде  предадено по компетентност. Петков нарече всичко това административна неграмотност и политическо безхаберие.

Областният лидер на АБВ Валери Иванов изрази позиция на Камарата, че и в момента корабособствениците имат проблеми с попълването на плавсъстава. А корабите ще минат да плават под чужд флаг.

  Вторият сериозен проблем е състоянието на Дунава като плавателна река. Ако преди 1989 година са се драгирали по 5 млн. куб. м. пясък от реката, то сега количеството е 10 пъти по-малко. Необходима е промяна на нормативната база- едно разрешително за драгиране у нас се вади за година и половина /бреговете са в Натура 2000/, докато в Горен Дунав- от няколко месеца до две седмици.

  Липсата на нормален плавателен съд е проблем и за круизния туризъм и води до сериозни загуби както за корабособствениците, така и държавата. Ежегодно има 35 прага, 8 от които са лимитирани. Това води до  200 засядания годишно.

  Що се отнася до закона „Макрон” това е поредното евробезхаберие на България. Разликата от автопревозвачите е, че корабосъдържателите няма как да стигнат до жълтите павета.

   Румен Петков потвърди позицията, че на България и трябва АЕЦ „Белене”, както и директни доставки на газ. Престои да бъде направен анализ за тръбопровода Бургас- Александропулус. Ако бе завършен преди 4 години, то България щеше да прибира по половин милиард годишно /Петков уточни, че се дистанцира от корупционни схеми, ако е имало/.

   Лидерът на АБВ обвини депутатите относно „умопомрачителното решение” в Стара Загора да сменят имена, тъй като не звучали български. А колко български звучат имената на улица „Манхатън”, или „Джон Ленън”, или връх Столетов, пита риторично Петков.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha