Снимки: 1, 2
Ученици превърнаха офиса на НАП в Русе във филмово студио. Приходните служители съдействаха на деветокласници от ПМГ „Баба Тонка“, които са учредили учебна компания „Master Minds“, да се подготвят добре за участие в националното състезание “Най-добра учебна компания на България”. Състезанието се организира всяка година на регионално и на национално ниво от „Джуниър Ачийвмънт“ България по програмата „Учебна компания”, която е призната от Европейската комисия за “Най-добра практика в обучението по предприемачество”.
Според разработката на популярния в гимназията Клуб по предприемачество „Успешните хора“, тяхната учебна компания „Master Minds“ предлага услуги в областта на мрежовата комуникация, които улесняват вербалната връзка между глухонеми и лица, които не разбират жестомимичния език. Основна цел е създаването на сайт, чрез който нечуващи хора ще могат в реално време да се свържат с преводачи от екипа, които ще осъществят комуникацията между хората в неравностойно положение и представителите на различни държавни учреждения.
За онагледяване на предлаганата услуга ученическият екип е решил да заснеме 2-минутен клип на реално работно място. Децата обстойно са проучили всички подходящи администрации в града с условията в техните офиси и безапелационно са избрали „снимачния терен“ да бъде в НАП. Конкретният сценарии проследява как клиент със специфични потребности в речта и слуха посещава офиса, за да уточни своя здравно-осигурителен статус и да възстанови здравноосигурителните си права. Комуникацията между служителя на НАП и клиента се осъществява с посредничеството на онлайн-преводач, чиито услуги са достъпни през разработения от учебната компания специализиран сайт с използването на обикновен таблет. В реализирането на клипа участват и служители на агенцията, а интериора - с електронните табла и специфичната атмосфера, с логото на агенцията, хартата на клиента и различни видове формуляри на документи, придава много достоверност и реализъм на филмовото действие.
Докато вървеше снимачния процес, учениците с интерес научиха, че НАП има утвърдена практика за работа с хора с увреждания. От 2009 г. във всеки офис на агенцията има служители, които са преминали специализирано обучение на тема „Обслужване на клиенти със специфични потребности”. Под ръководството на лектори от „Център за независим живот” те периодично усвояват умения за ефективно общуване с граждани с физически, ментални, зрителни, слухови и други увреждания. В подготовката им не стои някаква универсална техника за работа с такива клиенти, а тяхното възприемане като хора с достойнство, които добре познават собствените си качества и знаят кога и каква помощ им е необходима. Приходните служители са подготвени да се справят с най-характерните ситуации при административното комуникиране с граждани от различните групи специфични потребности. Всички офиси разполагат и с асансьорни платформи, улесняваща влизането на граждани, които се придвижват с помощни технически средства.
Идеите намират бъдеще, според девиза на ПМГ „Баба Тонка“ в Русе и е напълно реално новият проект на нейните ученици да стане част от практиката на русенските приходни служители. Те отдавна са партньори в ежегодните кампаниите „Мениджър за един ден“ , „Влез в час с данъците“ и „Вземи си касовата бележка“.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай