Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво в автомобилите и повечето от тези коли идват в България, писа германското сп."Фокус". Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина.
Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия. От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите на ЕС, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка, пише "Фокус".
Екологичната организация "Транспорт и околна среда" (T&E) представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета са били с дизелови двигатели. "Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)", уточняват от "Транспорт и околна среда".
Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават "наследството" на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС. "Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания", категорични са от "Транспорт и околна среда".
"Повече от половината от всички внесени дизелови автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици. Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка всяка година в България те причиняват над 13 хил. смъртни случая", отбелязват от организацията.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай