Да, Ямбол е родният ми град – до 7-ми клас живях там. Развитието на инфраструктурата в Южна България прави впечатление на всеки. Ясно е, че добрата свързаност в Южна България и новоизградените магистрали дават естествен тласък за развитието, в т.ч. на по-малки общини и на по-изостанали региони.
Окуражаващи са сигналите, които идват от държавата, че изграждането на магистралата Русе – Велико Търново и на новия Дунав мост нямат алтернатива. Това се потвърди и при последното посещение в Румъния на външния министър г-жа Захариева. Така се създава предсказуема среда, че тези два знакови проекта със сигурност ще дадат по-добър тласък за развитието на Северна България и региона. Така Русе може да капитализира принадлежността си към трансграничната агломерация Русе – Гюргево – Букурещ с пазар от 3-4 млн. души. Всички сме единодушни, на централно и на местно ниво, че бъдещето на Северна България и на региона е пряко свързано със своевременното завършване на тези проекти. Както и на магистрала „Хемус”.
От гледна точка на предпоставки за развитие и на потенциал Русе е сред градовете, които притежават всички дадености, които един инвеститор би могъл да търси – свободни търговски и индустриални площи, елитен университет, професионални училища с традиции… Наскоро в едно бизнес издание на престижния „Файненшъл таймс” открои именно Русе, заедно със Стара Загора, като двата български региона с много висок потенциал за развитие от гледна точка на инвестиционната им привлекателност.
Аз не съм негов представител и не съм оторизиран да коментирам детайли от срещата…
Голяма част от чуждестранните инвеститори, които са идвали в Русе и с които съм разговарял, добре познават предимствата на Русе.
Всички чакаме успешното приключване на знаковите проекти, за които говорихме преди малко, за да може тази инфраструктурна обезпеченост да стане факт.
Аз мисля, че завършването на повечето от тях до 2020 – 2022 година е една реалистична перспектива. Може би новият мост би отнел по-дълъг хоризонт…
Най- сериозен е проблемът с предлагането на работна ръка, който е и за цяла България. Той е проблем за икономиките и държавите, които имат сериозни демографски проблеми. Това се дължи и на отлива на квалифицирани млади хора в посока Западна Европа. Това не е феномен само за Русе, но естествено и той е засегнат.
Проблемът с острия недостиг на квалифицирана работна сила е най значим в производствения сектор. За един инвеститор от Германия например е трудно да осмисли, че в при нас в производството е масова практика да се назначават хора с инженерни дипломи на неинженерни позиции, поради липсата на достатъчно добре квалифицирани специалисти със съответното средно професионално образование.
Това налага един задълбочен дебат между всички институции, които имат отношение към пазара на труда и обединяване на усилията, така че да бъде удовлетворено реалното търсене на работна ръка от страна на онези, които създават заетост.
В приоритетите за 2018 година екипът ни си е поставил за цел успешното приключване на всички проекти с европейско финансиране, които стартираха през изминалата година. Наред с тях е активното участие на Община Русе в Националната програма за енергийна ефективност. Целта ни е до края на годината общият брой блокове, които се санират, да достигне 40 (готови сме с още над 60, които изчакват наличие на финансов ресурс по програмата). Максимално сме скъсили всички срокове, безкомпромисни сме и по отношение на качеството.Много разчитаме на обратната връзка и на прекия контрол на живущите, като към всеки сигнал подхождаме индивидуално и със специално внимание.
В управленската програма на кмета г-н Стоилов за настоящия мандат темата с подобряване качеството на обществения транспорт е приоритетна. За съжаление наслоените през годините назад проблеми не позволяват те да бъдат решени намига, с магическа пръчка.
След придобиване на собствеността върху електротранспорта от Община Русе и строг контрол върху резултатите на дружеството, има много добри предпоставки в скоро време на дневен ред да дойде и поетапното обновяване на подвижния състав. Важна крачка в тази посока ще бъде разработване на нова маршрутна схема на целия град. С нея ще се въведе ред и структура в курсовете и разписанията на вътрешноградските и междуградските линии. Идеята е да се предотврати дублирането на тези линии, както и между автобуси и тролейбуси.
Ако всичко върви по план, новата маршрутна схема трябва да влезе в сила още през 2018 г. За разработването й ще ползваме специален математически модел, който ще обхване реалното използване на различните линии и тяхната натовареност през различните сезони, както и в различните часови пояси. Ще се съобразим и с изискванията и с работните графици на големите работодатели. Ще проведем редица публични обсъждания, преди да я внесем за разглеждане от Общинския съвет, така че всички, които имат отношение и мнение, да го изразят.
Към момента това не е на дневен ред. При най-малката възможност за кандидатстване по допълнителни програми ще се възползваме. За съжаление, когато това беше реално и възможно, собственикът беше частна компания, а правилата не позволят европейско финансиране в полза на частни оператори.
Чакаме да стане готова новата транспортна схема, да са стане ясно по кои линии и в кои часови пояси би могла да се случи и при нас. Надявам се в началото на 2019 година да пуснем пилотна нощна линия, която да свързва основните транспортно-комуникационни точки в града. Финансирането за тестовия период вече е осигурено по проект на Община Русе по програма „Хоризонт 2020“ на Европейската комисия.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай