Неделя, 22 Декември 2024

Китай е втората основна дестинация на българските вина

 Китай е втората основна дестинация на българските вина
Публикация   17 Фев, 2018   /     akcent.bg   /     743

През 2017 г. износът на вино за азиатската страна се удвоява, показват данни на Министерството на икономиката

  През 2017 г. е регистрирано двойно увеличение на износа на български вина за Китай, което нарежда страната на второ място от всички експортни дестинации за българския винен бизнес. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев, цитиран от пресцентъра на Министерството на икономиката.

   Българските вина започват да навлизат все повече на азиатските пазари, показват данните на ведомството.

  „За виното трябва да говорим повече като бизнес с огромен експортен потенциал“, коментира още Манолев и се ангажира търговските ни аташета зад граница да продължат да подкрепят всеки български винопроизводител в усилията му да стъпи на нови пазари.

  По думите му за миналата година от България са изнесени вина на обща стойност над 31 млн. евро. Основни наши пазари са Полша, Швеция, Русия, Чехия и други.

  „Статистиката показва, че броят на предприятията в сектора нараства средногодишно с около 5%, а общият им оборот е над 130 млн. евро“, допълни той.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha