България се нарежда на 11-о място сред 50 държави в международно изследване Pirls 2016 на уменията за четене на учениците от четвърти клас.
От центъра за оценяване на предучилищното и училищното образование посочиха, че българските ученици са получили 552 точки при среден резултат 500 точки.
На първите места в изследването се нареждат Русия, Сингапур и Хонконг, а след нас са държави като САЩ, Италия, Германия и Испания. В проучването проведено миналата година са участвали близо 4300 ученици от цялата страна. При предишното изследване през 2011 г. резултатите за българските ученици са били с 20 точки по-ниски.
Според изследването сред факторите влияещи върху постиженията при четене са семейната среда, посещаването на детска градина или предучилищна група и социалния статус на учениците.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай