Неделя, 13 Октомври 2024

Петте най-големи германски автопроизводители са имали таен картел

Петте най-големи германски автопроизводители са имали таен картел
Публикация   22 Юли, 2017   /     akcent.bg   /     1983

  Германските производители на автомобили „Фолксваген“, "Ауди", „Порше“, БМВ и „Даймлер“ са имали таен съюз, в който са работили заедно от 90-те години насам по въпроси като вредните емисии от дизеловите автомобили, съобщава германският седмичник „Шпигел“.
Компанията „Фолксваген“, която трябва да плати милиарди в компенсации за това, че е манипулирала софтуер на дизеловите си автомобили, е съобщила за картела на германските власти в писмо, видяно от медията. За съюза е съобщил и производителят на „Мерцедес“ – „Даймлер“.

  „Германската автомобилна индустрия договаря по време на тайни работни групи технологията в техните превозни средства, разходите, доставките, пазарите, стратегиите и дори справянето с емисиите на техните дизелови автомобили“, съобщава изданието.
Подобно сътрудничество между петте най-големи автомобилни производители може да включва и „поведение, нарушаващо антитръстовото законодателство“, се посочва в писмото от „Фолксваген“.

  Говорител на компанията, която също така е и собственик на „Ауди“ и „Порше“, заяви, че няма да коментира „спекулации и предположение“. От БМВ и „Даймлер“ също отказват коментар.

  Над 200 служители на компаниите са влезали в състава на 60 работни групи, покриващи „всички сфери на разработването на автомобили, петролни и дизелови двигатели, спирачки, трансмисии и скоростни кутии…, както и избора на доставчици и цени за части“, се казва още в материала на „Шпигел“.

  От 2006 г. насам се провеждат и „безбройни срещи“ за процеса на изгаряне на дизеловото гориво, целящ да намали вредните емисии, изхвърляни от автомобилите.

  По време на тези срещи производителите са се съгласили да инсталират в колите само малки резервоари със специален разтвор AdBlue, който преработва вредните газове в безобидните вода и азот, тъй като големите биха били много скъпи. Договореният размер на резервоарите с AdBlue е недостатъчен да пречисти изхвърлените газове, което „поставя основата за дизеловия скандал“, пише изданието.

  През септември 2015 г. „Фолксваген“ призна, че в 11 млн. коли на марката е инсталиран манипулиран софтуер, който показва по-ниски стойности на вредните емисии от дизеловите двигатели.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha