Събота, 28 Декември 2024

Пл. Стоилов: Структурата на общинска администрация ще се оптимизира

Пл. Стоилов: Структурата на общинска администрация ще се оптимизира
Публикация   04 Ноемв, 2011   /     Интервю на Румен НИКОЛАЕВ   /     716

Бюджет 2012 на Русе вероятно ще е под 80 млн. лева, следва съкращаване на разходи


 

Длъжности като Началник кабинет на кмета и други подобни структури, създадени за определени хора  няма да съществуват. Новият кмет очаква привлечените средства по програми да надхвърлят 100 млн. лева

 

- Какво е настроението 4-5 дни след изборите?

- Определено работно.Вече сме започнали активна работа по формиране на екипа, Правим моментна снимка на състоянието на администрацията, въпреки че все още не съм встъпил официално в длъжност. Мислим по оптимизиране на структурите, така че от първия ден досега сме на „педали”…

- Нека направим едно уточнение- какво влагате в термина оптимизиране, за да няма спекулации и излишни притеснения.

- Оптимизиране означава, че Об. съвет е гласувал една щатна структура на общинската администрация, 273 или 278 души са. За съжаление освен тези щатове, които са с делегиран  бюджет, има още 200 души, които са навън. Това са също общински служители, но тяхната издръжка е за сметка на общината. Това са суми от порядъка на 80 000 лева, може би и повече на година. Същевременно в Общината има отдели, звена, които не отговарят на административната структура, не отговарят на устройствения правилник- примерно, има една длъжност Началник на кабинет, която няма никакво правно основание да съществува, няма я в правния мир. Началник на кабинета на кмета- такова чудо няма. Такива кухи структури, и звена, и отдели, които са създадени за определен човек, няма да ги има. Не става въпрос само за тази. Има сектори, отдели, създадени заради конкретен човек. Това имам предвид, като говорим за понятието оптимизиране… В същото време работещите звена, които са извън тази цифра от 278 души, ще намерят място в основната структура. Т.е. ние ще се опитаме максимално да съкратим разходите, които самата община дава като издръжка на администрацията.

Същевременно ще търсим вариант опростяване на структурата, по-малко тромава, по-екипна, по-работеща. За това черпим опит от водещите в страната администрации…

- Какво ще предприемете по отношение на сградите- паметници на културата, които се рушат, а в същото време са атракция за туристите на града?

- Ще бъде извършен един пълен преглед на тяхното състояние, има сгради, които са от местно значение и такива, които са паметници на културата от национално значение. Ако ние искаме да си създаваме някакъв авторитет в областта на туризма, тези сгради трябва да бъдат в състояние, което е впечатлявало и да продължават да впечатляват гостите на Русе и туристите. Те наистина носят духа на града и самочувствието на русенци. Тук можа да вметна, че като областен управител стартирахме една процедура с фамилия Канети- бяхме съсобственици в два имота- държавата и Канети. Единият е на фондацията, която ползва сградата на ул. „Славянска”, а другата е родната къща на Канети. С тяхно съгласие стартирахме процедура, при която равните дялове, които имат двамата собственика, позволиха фамилията да стане собственик на  сградата по ул. „Славянска” , държавата- на родната му къща. Идеята е общината да я превърне в музей на Елиас Канети- русенец, с който се гордеем всички русенци. И за други сгради, които съдържат духа на Русе, ще се търсят проекти и възможности за тяхното реставриране. В някои случаи има проблеми със съсобствениците, но смятам, че в полза на града те ще бъдат преодолени.      

- Въпреки че в момента е малко рано да се говори, но Бюджет 2012 на Русе като че ли ще предложи една трудна финансова година. Така ли е?

- Едно от първите неща, които ще правим, е План-сметката и Бюджет 2012. Преди това ще се запозная с изпълнението на бюджет 2011. Очакванията са ми, че делегираният държавен бюджет ще е малко по-нисък от този, който е бил за настоящата година…

- Т.е., очакванията Ви са той да бъде под 80 млн. лева?

- Да, под 80 млн. лева. Това означава, че Общината трябва да снижи до минимум всички излишни разходи. Ще бъдат всети мерки и по отношение на икономиите… Не може да се говори, че се правят икономии, а в същото време да не се осъществява никакъв контрол на разходите за горива, за транспорт, за телефони…

- Имате предвид служебните автомобили…

- Да, това имам предвид. Няма повече, както е било досега, служебните коли събота и неделя да се ползват като лични. Това е абсурдно.

- Може би тук е мястото да намерят онези 100 млн. лева, които смятате да привлечете като инвестиции в следващите 2 години?

- Ако искаме да променим по някакъв начин бизнес средата и да съживим икономиката,   мястото им е тук. Тези средства ще бъдат усвоени от русенски фирми, ще останат в Русе. Винаги съм казвал, че държавата и общината трябва стимулират бизнеса. Когато той печели, плаща по-високи данъци, плаща по-високи заплати, открива нови работни места. Когато местният бизнес тук се замогне, тогава ще се промени и самата среда в легиона. Когато стане атрактивна, тя ще привлече и нови външни инвеститори. Това ще подобни и стандарта на живот. Затова тези 100 млн. лв. са жизнено важни.

- По-крупни проекти, които смятате да реализирате, предполагам, че имате вече някои предвид?

- Единият от проектите, на които ще заложим, са тези 20 млн. евро за реконструкцията по устието на р. Русенски Лом. Този проект е с държавно гарантиран заем, не е по Оперативни програми. Отделно ще бъде направена ревизия на всичко, което по Оперативни програми към момента се изпълнява или трябва да стартира. Ще започне и по-отговорно и по-професионално да се създават нови проекти. Тези 100 млн. лева трябва не само да ги набавим, но и да ги надхвърлим.

                                                                                                          /следва продължение/                                               



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha