Три варианта за концесия на Порт Пристис предлага Община Русе:
Пристанище за обществен транспорт с регионално значение Пристис е специализирано за обслужване на пътници, престой и снабдяване на кораби и корабно бункероване. Пристанището разполага с 11 корабни места.
Съгласно дйстващото законодателство пристанищни услуги могат да се извършват само от регистрирани пристанищни оператори с необходимата квалификация и опит, а управлението и поддържането на пристанище изискват значителен финансов ресурс, което налага привличането на частен инвеститор за изпълнение на услугата.
Във връзка с това, с Решение №13/30.11.2015 г ОбС Русе дава съгласие за започване на подготвителни действия за предоставяне на концесия на пристанище Пристис.
Концесионните анализи и проектите на документи за предоставяне на концесия са изготвени от „Евролекс България“ ООД, а окончателните текстове на проект на решение, обосновка на концесията, документация за провеждане на процедура за избор на концесионер и проект на договор са обсъдени, подготвени и приети от екип за подготвителни действия, назначен със Заповед № РД-01-33/08.01.2016 г на кмета на Община Русе.
В обекта на концесия ще се извършват следните услуги и стопански дейности:
1. Пристанищни услуги по обслужване на пътници. Основен критерий за определянето на вида на пристанищните услуги е съоръжеността на пристанището, удостоверена с издадено удостоверение за експлоатационна годност;
2. Морско-технически услуги, за които е необходимо ползването на пристанищна територия и/или пристанищни съоръжения.
3. Съпътстващи дейности, които се извършват при условие, че няма да пречат на извършването на пристанищните услуги.
Срокът на концесията е предложен като максимално допустимия по Закона за концесиите от 35 години и е обоснован със следните мотиви:
Във Финансово-икономическия анализ за концесията са разработени следните три варианта от гледна точка на минималния размер на задължителните за концесионера инвестиции:
3. Вариант С наречен „Междинен вариант” е на стойност 3 135 000 лева. Това е вариант, при който се предвижда умерено увеличение на инвестициите над основния базов вариант, които трябва да бъдат реализирани в обекта на концесията при неговото управление, поддържане и развитие за срока на предоставената концесия. При този модел на развитие на пристанището при предоставянето на концесия се предвижда, минимум 30%. (минимално необходим брой) от корабните места в пристанище „Пристис” да бъдат оборудвани със собствени плаващи хидротехнически съоръжения - понтони. За да може пристанищния оператор да се възползва от пълния капацитет на пристанището, включително и развитието на к.м. № 7 или к.м. 8, на едно от които ще се ситуира плаващ басейн, е необходимо останалите корабни места да бъдат оборудвани с наети понтони. Предвид намеренията на Възложителя за извършване на СМР в зоната между 6 и 8 корабно място и сроковете за реализация на проектите в тази зона, екипът разработващ техническия анализ е предвидил инвестицията в направление „Доставка, монтаж и оборудване на плаващ басейн на 7-мо или 8-мо корабно място“, които следва да се реализират до петата година на концесията. Намеренията на Община Русе за цялостна промяна на централния пътнически кей обуславят и необходимостта инвестицията в направление изготвяне на Генерален план на пристанището да бъде предвидена от момента на влизане в сила на договора за концесия. Така изготвеният вариант на Инвестиционна програма ще повиши конкурентоспособността на пристанище „Пристис“. Предлаганите допълнителни съпътстващи дейности ще превърнат пристанището в притегателен център за жителите и гостите на град Русе и ще утвърдят позицията му на атрактивна туристическа дестинация. „Междинният вариант” е базиран на оптимистичната прогноза относно предвижданията и насоките за развитие на икономиката на страната. Заложен е същия, както при „Оптимистичния вариант” темп на увеличение на корабопосещенията и броя на обслужените пътниците в краткосрочен аспект.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай