Д-р Андриан Райков е роден в Русе. По професия е ветеринарен лекар, магистър.
Дългогодишен експерт в сферата на ветеринарномедицинската дейност. През 1999 година започва работа като инспектор в ДВСК. 10 март 2010 година е назначен за директор на РВМС. През 2011 година стана областен директор на дирекция Безопасност на храните.
През април 2012 г. до юли 2013 г. е зам. областен управител. Бил е общински съветник в Общински съвет – Ветово. Бивш зам. – областен управител на Русенска област до 2013 година.Към настоящият момент е директор на Областна дирекция по безопасност на храните – Русе.
Женен, баща на 3 деца.
Депутат от ГЕРБ, член на комисиите по Земеделие и храни и Околна среда и води
Трудно може да се каже, че се занимавам с политика. Но като гражданин на Република България смятам, че е нормално да се интересувам какво и как се случва в държавата. Така през 2007 година се включих в политиката по-активно. Стана така, че получих предложение от партия ГЕРБ да бъде издигнат за кандидат за кмет на Ветово.След кратък размисъл приех. За мен това бе чест и предизвикателство. Явно в мен са видели човек, който би могъл да се справи и с тази отговорна административна длъжност. Това предложение го приех и като своеобразна оценка за това как се справям и в професионално отношение.
Преди да отговоря, искам да се върна по- назад. В началото, през 2007 г. не успях да стана кмет, но успяхме да вкараме в Об. съвет във Ветово /с много разнородно население/, където ДПС има силно влияние, трима общински съветници. Този резултат за времето си беше много добър.
Работата ми като зам. областен управител също бе добра школа. Като такъв също има достатъчно отговорности в различни ресори, както и работа с различни хора.
Аз съм благодарен на ПП ГЕРБ, защото имах възможността през тези 10 години да се развивам и се радвам, че бях оценен и предложен за народен представител. За мен това е една голяма отговорност. Усещането да си народен представител е доста внушително- Народното събрание, депутатите … човек трябва да го усети…
Най-малкото биха могли да влязат в сградата на Народното събрание, дори да присъстват на заседание на парламента. Просто да усетят атмосферата.
Мисля, че сравнително бързо навлязох в обстановката, много ми помага и опитът като зам. областен управител- контактът с различни хора, работата в различни комисии. Естествено има и малки трудности, но колегите от парламентарната група също помагаха и подкрепят. Става въпрос и за други мои колеги, тъй като в този парламент новите сме почти половината. Със сигурност тези леки затруднения в процеса на работа ще се изчистят.
Мисля, че още е твърде рано да давам оценки. Истината е, че от тази позиция човек трябва да внимава най-малкото , къде ходи, с кого се среща…
Да, защото сме свидетели какво се случва през последните две- три седмици. От едно сравнително незначително нещо опозицията прави …
За мен и за колегите от ГЕРБ, но и за всички от останалите политически групи като представители на Русе и региона, това е изграждането на пътя Русе- Бяла- Велико Търново, както и магистрала „Хемус”. Не само защото по него загиват десетки хора, но и заради липсата на добра инфраструктура да не идват добри инвестиции и това да се отразява на бизнеса в региона.И не само за региона, а погледът на правителството трябва да се съсредоточи изцяло върху Северна България. Липсата на добра инфраструктура е основна причина да няма инвестиции. Така регионите обезлюдяват все по-осезаемо.
През последните няколко месеца като че ли понамаля напрежението, свързано с този проблем,но той едва ли е решен. Вярно е, взеха се мерки както от страна на институциите, така и от кметана Общината. Смятам, че ще можа да бъда полезен за трайното решаване на този сериозен проблем и като член на комисията по Екология.
Ще направя всичко възможно да направя така, че този важен за русенци проблем да намери трайно решение.Най-малкото за да останат хората да живеят в този хубав град, а не това да е една от причините, заради които го напускат.
Смятам, че с общи усилия, имам предвид и останалите русенски депутати, с кмета на Общината, с цялото общество бихме могли да направим така, че тоя проблем да бъде изчистен, а виновните, да си понесат отговорността. Не стана въпрос само за наказания и санкции, а за категорично решаване на проблема.
Проблемът с чистотата на въздуха над Русе не може и не трябва да бъде територия на каквито и да било политически или корпоративни интереси. Това трябва да бъде ясно на всички.
Мисля, че областните управители трябва да са за всяка област, както е в момента. Факт е, че правомощията са ограничени и че бюджетът е основно насочен към заплатите на работещите в администрацията и за консумативи. Но работата, която се върши в областна администрация, не е малко. Има много обекти държавна собственост и др. дейности, без които няма как да се случва на място държавното управление.
Според мен правомощията на областния управител трябва да бъдат по-големи. Колкото до това, дали да изборна длъжност- необходимо е една широка дискусия.
Смятам, че Агенцията по храните в момента взема адекватни мерки спрямо всички сигнали, които стигат до нея. Смятам, че колегите си вършат сравнително добре работата по контрола на храните. Но първо нещата трябва да се разделят- дали един продукт е безопасен, и след това- дали е качествен. Това са две различни неща. В този смисъл една храна може да бъде безопасна, но с ниско качество.
Проблемът относно качеството на храните според мен е много по-дълбок. Всичко произлиза от факта, че потребителят не е достатъчно платежоспособен. Ако разполагат с достатъчно средства, хората не биха си купували имитиращи продукти.
-Застраховани ли са потребителите, че няма спекула, че един продукт е с цена като на качествените, а да не е? Агенцията по храните има ли достатъчно ресурс, за да залавя такива тарикати, каквито винаги е имало и ще ги има?
Колегите от Агенцията по храните вземат периодично проби на случаен принцип от търговската мрежа. Ако не са спазени изискванията по етикировката, за да знае потребителят какво консумира….
Инспекторите не стоят само в едно предприятие. Те се сменят на ротационен принцип за определено време. Не повече от една година са на едно място. Върху тяхната дейност се осъществява периодичен контрол.Досега в Русе не сме имали подобни случаи- за занижени изисквания или да не са взети мерки при констатирани нарушения.
Действително, има неща, които би било добре да се променят, макар и да не са фрапиращи. Такива има в Закона за ветиринарно- техническа дейност, в Закона за храните…
Още в 43-то народно събрание бяха направени доста корекции, направо бе изготвен нов Закон за храните, който бе внесен за разглеждане в комисията по Земеделие и храни, стигна дори до второ четене. Но не се стигна до гласуване. Смятам, че сега вече това ще се случи.
/следва продължение/
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай