На 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите, за да напомним техните основни права при закупуването на стоки и ползването на услуги, както и да ги насърчим да бъдат взискателни към търговците и техните предложения, а също и нетърпими към проявите на нелоялност и некоректност, които ги засягат.
Тази година мотото на кампанията: „Изграждане на дигитален свят, на който потребителите могат да имат доверие” цели да се защитят по - добре онлайн правата на потребителите, включително справедливи договорни условия, сигурни плащания, ясна, достъпна информация, сигурност и защита на данните. Ще се търсят начини, по които може да се засили защитата на потребителите и увеличаване на достъпа до цифровата икономика.
На този ден преди 55 години за първи път са формулирани основните права на потребителите:
През годините с развитието на икономиката, глобализацията, отварянето на границите на държавите и свободното движение на стоки и услуги, нараства и значението на потребителската защита. Потребителите в Европейския съюз получават все повече права:
Всички тези права и редица други са гарантирани за потребителите от Европейския съюз, посредством развитието на нормативната база и действащи контролни органи. Тяхната реализация е подпомогната от усилията на неправителствени организации и браншови сдружения.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай