Публикация 02 Фев, 2017 / / 710 Заради ледохода корабоплаването по Дунав е забранено от 10 януари тази година
Така ледените блокове се събират, натрупват и вече са достигнали над Русе. Друга причина е продължителният период с ниски температури. Тази сутрин термометрите са отчели минус 11,6 градуса. "Очаквам с повишаване на температурите ледът да се раздвижи. Нивото на реката при Русе е 260 см спрямо условната кота "нула", като това не създава притеснения", обясни Жеков. Той заяви, че няма бедстващи кораби. При Русе плавателните съдове са край брега, като екипажите са успели предварително да си набавят храна, вода и гориво.
Жеков коментира, че от АППД са успели да приберат част от плаващите навигационни знаци, които не са по критичните участъци. Други шамандури обаче са останали, но ледът ги е разместил. Жеков обясни, че при замръзване на реката ледът около корабите трябва да се разбива. "Това се прави сега покрай катера на Гранична полиция и покрай нашия патрулен кораб.
<span style="font-family:calibri,sans-serif; font-size:11.0pt; mso-ansi-language:BG; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:" times="" new="" roman";="" mso-bidi-language:ar-sa;="" mso-fareast-font-family:"times="" mso-fareast-language:bg;="" mso-hansi-theme-font:minor-latin"=""> Заради ледохода корабоплаването по Дунав е забранено от 10 януари тази година, което нанася сериозни финансови щети на корабособствениците. Жеков коментира още, че опитите на някои смелчаци да вървят по леда на реката е неразумно и много опасно. Статистиката на хидрометеорологичната станция на АППД показва, че от 1900 г. до сега Дунав е замръзвал напълно 28 пъти. Най-дългият период с ледови явления е бил 89 дни - от 21 декември 1953 г. до 19 март 1954 година. За 66 дни тогава реката е била напълно замръзнала. В останалите 23 дни се е наблюдавал ледоход. Дунав е замръзвал на два пъти напълно през зимата на 1984 г.-1985 година. За последно ледоход е имало през 2014 г., а две години по-рано явлението се е наблюдавало в продължение на 24 дни.
Река Дунав замръзна при Русе с "чисти участъци". Това съобщиха от Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав в града. Директорът на дирекция "Речен надзор-Русе" към Агенция "Морска администрация" Иван Жеков обясни, че към момента няма движение на леда по реката край Русе, а причината е, че по течението надолу от две седмици се наблюдава запор над Тутракан. Така ледените блокове се събират, натрупват и вече са достигнали над Русе. Друга причина е продължителният период с ниски температури. Тази сутрин термометрите са отчели минус 11,6 градуса. "Очаквам с повишаване на температурите ледът да се раздвижи. Нивото на реката при Русе е 260 см спрямо условната кота "нула", като това не създава притеснения", обясни Жеков. Той заяви, че няма бедстващи кораби. При Русе плавателните съдове са край брега, като екипажите са успели предварително да си набавят храна, вода и гориво. Най-критично е положението в района на Попина, където има 15 кораба. С два дрона, предоставени от Русенския университет, плавателните съдове са били заснети. "Видя се, че голяма част от корабите са близо до брега. В разговор с екипажите на някои от тях стана ясно, че намират начин да си набавят вода и храна - чрез агентите, които ги представят пред властта, с помощта на местни рибари и на местната власт на Попина", обясни Жеков. Преди десетина дни в този район ледоходът е тръгнал, като корабите не са успели да задържат секциите си и част от тях са били отнесени надолу по течението. Жеков коментира, че от АППД са успели да приберат част от плаващите навигационни знаци, които не са по критичните участъци. Други шамандури обаче са останали, но ледът ги е разместил. Жеков обясни, че при замръзване на реката ледът около корабите трябва да се разбива. "Това се прави сега покрай катера на Гранична полиция и покрай нашия патрулен кораб. Не трябва да се оставя плавателен съд в капана на леда", обясни Жеков. Той коментира, че в момента няма опасност за понтоните, тъй като няма движение на леда. Пораженията могат да настъпят при размразяване и тръгване на ледохода. "Вероятно ще има щети. Надявам се да не са като през зимата на 2012 г., когато бяха нанесени сериозни поражения на неизвадени от водата понтони", каза Жеков. Заради ледохода корабоплаването по Дунав е забранено от 10 януари тази година, което нанася сериозни финансови щети на корабособствениците. Жеков коментира още, че опитите на някои смелчаци да вървят по леда на реката е неразумно и много опасно. Статистиката на хидрометеорологичната станция на АППД показва, че от 1900 г. до сега Дунав е замръзвал напълно 28 пъти. Най-дългият период с ледови явления е бил 89 дни - от 21 декември 1953 г. до 19 март 1954 година. За 66 дни тогава реката е била напълно замръзнала. В останалите 23 дни се е наблюдавал ледоход. Дунав е замръзвал на два пъти напълно през зимата на 1984 г.-1985 година. За последно ледоход е имало през 2014 г., а две години по-рано явлението се е наблюдавало в продължение на 24 дни.
Прочети повече на: http://www.novini.bg/news/404765-%D0%B4%D1%83%D0%BD%D0%B0%D0%B2-%D0%B7%D0%B0%D0%BC%D1%80%D1%8A%D0%B7%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D1%8A%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B9-%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B5.html
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай