Понеделник, 14 Октомври 2024

Uber достави за пръв път товар с безпилотен камион

 Uber достави за пръв път товар с безпилотен камион
Публикация   27 Окт, 2016   /     akcent.bg   /     252

Тестът беше извършен в САЩ за 190 километра в партньорство с AB InBev

   За пръв път в историята автономен камион достави търговски товар на близо 200 км. Това е ключов момент за тази технология, транспортната индустрия и щата Колорадо. Това съобщи пивоварният гигант AB InBev по повод успешното сътрудничество с компанията Otto, поделение за карго превози на Uber. В партньорство с AB InBev камионът е доставил 45 хил. бутилки бира Budweiser и е изминал разстояние от около 190 км от Форт Колинс, Колорадо, до Колорадо Спрингс. Според информация от компанията професионален шофьор е стоял в камиона през цялото време, но въпреки това не му се е наложило да коригира движенията. Той все пак е започнал и приключил пътуването и е направил паркирането. Софтуерът, чрез който работи камионът на Otto, е програмиран така, че при нужда шофьорът да може да поеме контрол над него.

  "Чрез разработването на тази технология и двете компании подпомагат създаването на по-безопасен и ефикасен начин за доставка", коментира съоснователят на Otto Лиор Рон в обръщение към медиите. "Развълнувани сме, защото достигнахме до това постижение заедно и гледаме напред към следващото ниво – нашата технология да тръгне по щатските магистрали", добави той.

   Фактът, че шофьорът се оттегля на мястото за почивка и дори вероятно ще може да подремне, повдига и регулаторни въпроси дали докато спи в пътуващия камион, той продължава да е "на работа". Технологията ни дава идея как водачите може да не бъдат изправяни пред избора между сигурността и доходите си, допълват от пивоварната компания.

   Първи по рода си

   Това е първото автономно пътуване на тежкотоварен камион. Досега е имало по-кратки пътувания, направени от Otto и други компании, разработващи подобен продукт, но нито едно от тях не е включвало доставката на реален товар. Това показва, че Uber има по-сериозни намерения към бизнеса с автономни камиони, отколкото първоначално се смяташе при придобиването на Otto за 700 млн. долара, отбелязва Recode. След обявяването на сделката много анализатори коментираха, че Uber се интересува предимно от екипа на Otto. Сега обаче изглежда, че Uber все пак ще навлезе в бизнеса и ще инвестира в разрастването му. Анализаторите коментират, че това е умен ход от страна на компанията, която все повече се опитва да диверсифицира източниците си на приходи чрез доставки и други услуги, след като основният й пазар за споделено пътуване става все по-конкурентен.

   Партньорството с AB InBev в случая е предимно символично, след като пивоварната компания е платила едва 470 долара. Важно в случая е доверието, което е гласувано от страна на бирения гигант. Със завършването на първия пълен курс от Otto показват, че технологията им е все по-близо до това да бъде напълно достъпна на пазара. А това е завидно постижение, след като компанията съществува от малко над година.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha