Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пусна търга за изграждането на продължението на магистрала "Хемус" от Ябланица до Боаза. Прогнозната стойност на обекта е 80 млн. лв. за 9.3-километров участък.
Това означава, че първите 10 км от продължението на магистрала "Хемус" се очаква да са по-скъпи от стария търг, но значително по-ниска спрямо тази, на която избраха победителите.
Предишната процедура беше прекратена по нареждане на премиера Борисов заради "витаещи съмнения", че изпълнителите са свързани с депутата от ДПС Делян Пеевски и шефа на "Лукойл" Валентин Златев през февруари. Още тогава беше ясно, че тя ще се обяви на по-висока цена.
Новият търг е на инженеринг – проектиране и строителство. Няма да има пресяване на участниците по предварително зададени критерии, така както беше при стария търг, за да се пести време.
Парите се осигуряват от държавния бюджет и този път не разчитаме на европейски средства, така както беше при стария търг – в случай, че останат от "Струма".
Оферти могат да се подават до 17.30 часа на 22 август, а на следващия ден предложенията ще бъдат отворени.
От Ябланица до Боаза със 140 км/ч
Участъкът от Ябланица до Боаза е проектиран за експлоатационна скорост 140 км/ч.
Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.
Това означава че общата ширина на платното е 27 м, докато при стария търг беше с параметри за 29 метра.
Предвидено е изграждането на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка.
Ще бъде изградена и етапна връзка при километър 87+600 с първокласния път I-4 Коритна - Белокопитово за проектна скорост от 60 км/ч.
Прогнозната цената – по-висока за по-тесен път
Освен параметрите на трасето другата промяна спрямо анулирания търг е прогнозната цена. Тя е завишена – 8.6 млн. лв./км сега при 7.2 млн.лв./км при стария анулиран търг, който беше спечелен на цени от 14 млн. лв./км.
Прогнозната цена е определена на базата на проведени други пътни търгове през последните месеци, обясниха от пътната агенция пред Mediapool. Според експерти в пътния бранш, до които Mediapool се допита, цената от 4 млн. евро/км е нормална.
От пътната агенция заявиха, че очакват тя да падне след тръжната процедура.
Оценяването по нова формула
Оценяването на кандидатите ще става по нова формула, в която са включени три компонента.
В нея с най-голяма тежест са единичните цени (50%), следвани от общата цена на строителството (40%) и стойността на техническото предложение (10%).
Въвеждането на критерия единични цени за първи път беше приложен в търга за ремонт на пътища по ОПРР 2014-2020 г. Според бранша този критерий дава възможност за субективизъм, защото е невъзможно да бъде проследено и ясно определено кой ще стане победител по време на провеждането на самия търг при публичното отваряне на офертите.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай