Понеделник, 14 Октомври 2024

БДЖ се готви да качи тировете на влакове

БДЖ се готви да качи тировете на влакове
Публикация   17 Май, 2016   /     akcent.bg   /     498

 

До две години "БДЖ-Товарни превози" ще може да предлага транзитен превоз на тирове през наша територия. Това каза транспортният министър Ивайло Московски в ефира на БНТ. За целта трябва да бъде изграден терминал в Свиленград, какъвто вече има в Драгоман, обясни Московски и допълни, че жп транспортът е най-голямото предизвикателство пред кабинета.

Качването на тировете на влакове е много добра услуга от всякаква гледна точка - и екологична, и за намаление на катастрофите и на щетите по пътищата, коментира министърът. "БДЖ-Товарни превози" не може да се приспособи към либерализарания пазар, където се конкурира с 8 частни превозвача, обясни Московски.

Компанията има 100 млн. лв. задължения, посочи той и допълни, че започва план за преструктурирането й, тъй като е пропаднал опитът за нейната продажба. Той изрази надежда, че ЕК ще нотифицира искането за държавна помощ за БДЖ, която ще дойде от концесията на летище София. Концесията на летище София може изцяло да реши проблемите на БДЖ, коментира пред Bloomberg TV Bulgaria Владимир Владимиров, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ". Той заяви, че през 2015 г. са подобрени резултатите на всички дружества. Загубата на "БДЖ-Товарни превози" е намалена от 20 млн. на 8 млн. лв., на "БДЖ-Пътнически превози" от 12 млн. лв. на 10 млн. лв., а на холдинга - от 12 млн. на 5 млн. лв.

 

Редовна блок-влак линия между Германия и България влезе в експлоатация в тачалото на 2015 г.. Проектът е пилотен за страната и съчетава железопътен и автомобилен транспорт. Блок-влакът стартира на 31 януари от Нюрнберг, Германия, а на 03 февруари бе първият му курс от Русе.

Капацитетът на линията е 68 ремаркета на тежкотоварни автомобили (трейлери), а по нея ще се осъществява един двупосочен курс на седмица. Очаква се до края на годината да бъдат обработени приблизително 3000 трейлера. Ремаркетата ще се претоварват на територията на Пристанище Русе от камиони на специални платформи, откъдето по железопътната мрежа ще достигат до крайната си дестинация. Същият принцип се прилага и в Нюрнберг.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha