Българинът предпочита ракия с традиции, но търси и модерен прочит

 Българинът предпочита ракия с традиции, но търси и модерен прочит
Публикация   23 Апр, 2016   /     akcent.bg   /     943

„Пещерска” е най-успешната марка ракия у нас, показва пазарно проучване

  

За България е характерно, че хората, които пият ракия, са много лоялни към марката, която са си избрали. Най-често я предпочитат заради региона, с който тя се асоциира. Именно затова на локално ниво пазарните дялове на различни марки варират според техния произход.

Данни от социологическо проучване за „Пещерска Отлежала“ от края на 2015 г. сочат, че марковата ракия печели нови привърженици в големите градове. Освен че има лоялни почитатели, с всяка следваща година я купуват нови клиенти от различни възрастови групи, с различен социален статус и с различен стил на живот. Консуматорите от големия град посочват, че търсят в ракията традиции и произход, гаранции за качество и не на последно място – имидж. Запитаните посочват, че за тях е много важно марката ракия да съответства на техния стил, защото я пият предимно с компания в заведение или на домашно събиране.

Феновете на маркова ракия определят именно „Пещерска“ като най-успешната и позната ракия на пазара. Те споделят, че тя присъства на трапезата им и в ежедневието, и на специални поводи като национални или семейни празници, но също така я поръчват все по-често и в заведение. Анкетираните посочват, че това е един от най-честите подаръци, които наши сънародници изнасят за чужбина, защото марката се асоциира с традиции, качество, български произход и прави силна препратка към родното. Известността й обаче не е единственото предимство. Избират я заради доверието в качеството, историята й, добрата разпознаваемост и не на последно място – достъпността, показва социологическото проучване.

Малко са марките, които през годините успяват да се наложат като имена в национален план. „Пещерска“ е първата, която се осмелява преди близо 20 години да прекрачи границата на своя регион, за да се развитие на национален пазар. Днес тя е най-предпочитаната ракия със 100% покритие на дистрибуцията.

Данните показват също, че тази марка се търси и от все по-младите - поколението на възраст 25-35 години. Те с гордост я купуват или поръчват в заведение, като я асоциират със своя динамичен стил на живот. Модерните потребители я определят като носеща традициите в себе си, но предаваща ги с модерен прочит и изискан стил. Обичат да я изпробват в различна комбинация от вкусове, в хитовите ракиени коктейлни миксове, дори като диджестив в нощни барове.

Много от потребителите се доверяват на „Пещерска Отлежала“, защото знаят, че се произвежда при затворен цикъл, чрез който се дава гаранция за безупречното качество на цялостния процес – от отглеждане и беритба на гроздето, до бутилиране и разпространение в търговската мрежа. Тя се дестилира от селектираните сортове грозде – ркацители, юни блан, димят и памид, след което отлежава от 6 месеца до 1 година в дъбови бъчви.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още