10 години порт Булмаркет- 4 млн. лв. инвестиции и пет пъти по-голям товарооборот

10 години порт Булмаркет- 4 млн. лв. инвестиции и пет пъти по-голям товарооборот
Публикация   14:37     18 Апр, 2016 /     Румен НИКОЛАЕВ   /     1634

Времето за обработка на товарите е намалено повече от два пъти в пристанището на Булмаркет

 

Порт Булмаркет е най-голямото частно пристанище на р. Дунав. Разполага със 7 корабни места: за обработка на нефт- наливни товари и пропан- бутан, за шротове и зърно, за Олеопротеин и силози, за шротове с портален кран и три- за генерални товари.

Пристанището е разположено на 825 м. брегова площ върху 38 декара. Към него работи и маневрен моторен кораб /тласкач/, който при необходимост се ползва и като линеен /за рейдове до Сърбия и до Констанца с една баржа/.

 

 Годината е 2001. Булмаркет ДМ получава регистрация за пристанищен оператор на един понтон. Това е днешното 7-мо корабно място, разказва изп. директор на Христо Михайлов. Всъщност той поема ръководството на фирмата през 2006 година, когато се създава и специално дружество- Порт Булмаркет ООД.

За тази първа година е отчетен товарооборот от 108 542 т. през кей с един кран за извънгабаритен товар 20 т., производство на ККЗ „Иван Димитров” и един козлови релсов кран 12,5 т.  Към тази изключително важна дейност е включен и един специализиран мотокар за палетизирани и пакетирани товари…

10 години по-късно резултатът е пет пъти повече- 518 594 тона.

През 2008 година пристанище Булмаркет е оборудвано със специализиран 25-тонен високоповдигач- Калмар, който работи основно в тиловите складови площи. Четири години по-късно към него се присъединява нов 16-тонен Калмар.

През 2013 година е закупен и монтиран 40-тонен мостови кран за обработка на генерални товари под режим „Митническо складиране”. Специализираната техника се увеличава и през 2014 година с два портални крана с товароподемност 20 т. /за генерални товари/ и 10 тона /за насипни/.

Така порт Булмаркет добива възможност за по-бърза обработка на плавателните съдове чрез едновременна работа на двата крана.

Дружеството е инвестирало във времето около 4 млн. лева в изключително важната за дейността му техника.

Към маневрения кораб действа подменна група, която обслужва безекипажните съдове. Без нея не може плавателните съдове с товари, които нямат собствен екипаж, да бъдат оставени на котвостоянка, чакайки ред за разтоварване в порта. Така се гарантира безопасност и сигурност за товарите, а и за плавателните съдове.

В пристанището работят 73 души, като в администрацията са само седем.

Порт Булмаркет е изграден и действа по начин, който изключва товаро-разтоварни дейности, които не са под контрол и разрешителен режим на   Морска администрация и на АМ „Митници”, уточнява Христо Михайлов.

Инвестиционната програма за 2016 година е в рамките на около 800 000 лева. Ще бъдат изградени собствени ж.п. и автоналивни устройства, с което ще се оптимизира себестойността на тази дейност.

Към парка с модерна специализирана техника ще се присъединят нов мотокар 8/10 тона, нов кран за складовата зона, както и мини кофачен товарач за окончателно разтоварване на плавателни съдове с насипни товари.

Всичко това е довело до значително увеличение на производителността на труда, споделя с основателна гордост Михайлов. При генералните товари за речно-морски кораб с товароподемност от 1500- 200 т. обработката става само за една работна смяна от 12 часа, като при насипните за съдове от 1000-1200 тона времето е същото.

При горивата – за една смяна товаро-разтоварните дейности обхващат 350-400 т. Това реално представлява от 15 до 20  20-тонни цистерни или 10-20 ж.п. цистерни, в зависимост от партидата.

Времето за обработка на товарите е намалено повече от два пъти, което прави Порт Булмаркет  предпочитан партньор.

Христо Михайлов е завършил ВИММЕСС, специалност „Двигатели с вътрешно горене”.  Работил е като н-к на пристанище Русе- Запад до 1988 г. Бил е директор на Деспред- складова база- Русе до 1991 г., след това ръководи русенския клон на  Деспред- София. От 2001 г. до 2006 г. развива собствен бизнес.

 

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още