Вторник, 24 Декември 2024

Един от всеки петима се депресира от публикациите във фейсбук

Един от всеки петима се депресира от публикациите във фейсбук
Публикация   09 Апр, 2016   /     24chasa.bg   /     773

10 процента от участниците в допитването са заявили, че се чувстват засрамени, ако публикациите им не получават достатъчно харесвания

  

Един от всеки петима потребители посочва, че социалните медии го депресират, според ново проучване, цитирано от MailOnline.

Изследването е открило, че 6.9 милиона души във Великобритания сравняват живота си с живота, показан в публикациите на приятелите си, които често са преувеличени и “излъскани”. Повече от половината потребители се чувстват принудени да използват социални медии, а 56 на сто казват, че се чувстват задължени да споделят интересно съдържание и да отделят внимание на други профили.

Проучването е поръчано от компанията Privilege Home Insurance. Анкетата разкрива още, че 18 процента от потребителите публикуват фотография, само ако смятат, че изглеждат привлекателни на нея, като 7 на сто публикуват своя снимка, само ако е обработена с филтри. 10 процента от участниците в допитването са заявили, че се чувстват засрамени, ако публикациите им не получават достатъчно харесвания, споделяния или коментари, а 8 процента са изтрили публикации, които не са предизвикали реакция.

Изследването е отделило внимание и на “етикета в социалните медии”, установявайки, че 36 процента от потребителите се чувстват задължени да харесват публикациите на приятелите си, а една четвърт от анкетираните казват, че рожденият ден трябва да се честити в социалната мрежа, дори ако това вече е направено лично. 22 на сто посочват, че се чувстват задължени да приемат поканите за приятелство от колеги. Над 50 процента признават, че разглеждат профилите на стари приятели, колеги и бивши партньори.

Дан Симсън, директор на Privilege Home Insurance изтъква, че “социалните медии поставят представата за модерното приятелство под въпрос и - вместо да прекарват пълноценно време заедно, хората изглежда все повече се фокусират върху популярността си в повърхностни взаимодействия и показатели като “харесвания”, предаде "Труд". 

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha