Петък, 7 Февруари 2025

Българинът пие по 72 л бира годишно

Българинът пие по 72 л бира годишно
Публикация   29 Март, 2016   /     24chasa.bg   /     242

“Загорка” е с най-голям пазарен дял в стойност, компанията отчита най-успешната си година

  

След 2 години със спад в продажбите на бира у нас през 2015 г. пазарът се е възстановил. По данни на маркетинговата агенция Nielsen Bulgaria има увеличение от 1,2% в обема продадено пиво, но по наши изчисления ръстът е 3,8%, обяви Николай Младенов, изпълнителен директор на “Загорка”. Така през 2015 г. биреният пазар у нас е достигнал 5,3 милиона хектолитра, което прави по 72 литра средна консумация на глава от населението. Леко нараства и средната цена на литър бира в магазините -до 1,55 лв.

През миналата година се стабилизират продажбите на пиво в заведенията, или т.нар. ХоРеКа канал (хотели, ресторанти и кафетерии), като достигат 22% от общия бирен пазар. Продажбите през веригите отбелязват лек ръст, но основните покупки на бира - 52%, са през малките традиционни магазини.

Продажбите на пиво в пластмасови (РЕТ) бутилки, които са традиционно предпочитани на българския пазар, отбелязват лек спад през 2015 г. до 57,7% дял при 58,3% през 2014 г.

Пазарът на бира в стъклени бутилки обаче отбелязва леко увеличение до 23,1% дял през 2015 г. срещу 22,8% през 2014 г. Продажбите на бира в кен опаковки пък имат още една година на растеж и достигат 14,1% дял през 2015 г.

“Загорка” е излязла на първо място у нас по пазарен дял в стойност за 2015 г. По данни на Nielsen Bulgaria той е 33,6 на сто.

Своеобразна ракета носител за положителните резултати се оказва пускането през миналата година на “Загорка Ретро”. Тя се приема за една от най-големите иновации в бирената индустрия у нас през последните 10 години. Благодарение на “Загорка Ретро” компанията е най-големият иноватор на пазара с приходи от иновации 38,5 млн. лв.

Отличното финансово представяне на компанията с ръст на приходите 14,6% и ръст на печалбата от 27,6% се дължи, от една страна, на ръста на марката “Загорка” на вътрешния пазар и, от друга, на износа на сайдер, казват от компанията. България е избрана от “Хайнекен” за регионален хъб, който да произвежда сайдер и за другите страни на Балканите.

Брандът “Загорка” пък е най-бързо растящата голяма българска марка бира за 2015 г. с ръст от 29% по обем и ръст от 39% по стойност по данни на компанията. Пазарният дял в стойност на местните марки бира, предлагани от пивоварната - “Загорка” и “Ариана”, достигна 29,7%, а делът на международните и специалните марки: “Хайнекен”, “Амстел”, “Столично”, “Старобърно”, “Кайзер” и “Десперадос”, е 3,94%, отново по данни на Nielsen Bulgaria.

“Постигнахме изключителни резултати през 2015 г. Най-добрите от приватизацията на компанията досега”, каза още Николай Младенов. Очакванията на “Загорка” за 2016 година са за стабилна икономика и запазващи се нива на бирения пазар, което е подкрепено от очакван ръст в сектор туризъм и намаляване на безработицата. За годината плановете на компанията са свързани с допълнителни инвестиции в пивоварната в Стара Загора – инсталиране на нов бокс депалитизатор, обновяване на кеновата линия и доизграждане на пречиствателна станция. Във фокуса на “Загорка” остават отговорното използване на енергийните и водните ресурси, прилагането на най-добрите и модерни практики в работния процес, безопасността на служителите, грижата за местната общност и отговорната консумация.

"Загорка” е “най-зелената” и отговорна компания през 2015 година според пълнолетните български граждани в големите градове от проучване на TNS. Компанията е и в топ 25 на “Хайнекен” по опазване на околната среда от над 170 страни. За изминалата година пивоварната отчита и най-ниската си консумация на вода и енергия.

През 2015 г., фондът за корпоративно дарителство на компанията - “Загорка Зелен фонд”, инвестира в изграждането на екокласна стая в Казанлък. Тя е изградена по стандартите за пасивна сграда. Изолацията е от слама и е с глинена мазилка.

“Ние вярваме, че българите трябва да живеем в по-зелена държава, и да щадим природата. С конкурсите, които правим със “Загорка Зелен фонд”, се опитваме да променяме нагласите на хората”, обясни Нина Владимирова, мениджър “Правни въпроси и корпоративни връзки” в “Загорка”.

На 22 април ще бъде обявено новото издание на конкурса за зелени идеи. Компанията финансира реализирането на избраната за най-добра зелена идея.

Като социалноотговорна компания ни вълнува проблемът, че много от децата в България употребяват алкохол, каза Владимирова. Затова “Загорка” ще търси съмишленици, които да помогнат в обясняването на вредата от пиенето за подрастващите. Заедно с търговските си представители пилотно в София ще бъде направена разяснителна кампания, която да убеди най-вече малките магазинчета около училищата да не продават бира и друг алкохол на деца. Включилите се ще получат и специален стикер - “Аз не продавам алкохол на непълнолетни”. Ще се правят и уъркшопове с учениците на 12-13 г., които сами да разберат, че не трябва да пият.

През есента “Загорка” ще открие нова модерна пречиствателна станция за 2 млн. евро в пивоварната в Стара Загора. Тя ще произвежда биогаз, с който ще се захранват мотокарите, с които се товарят и разтоварват камионите с бира. От няколко години компанията има склад за готовата продукция, който е сертифициран по британски стандарт за пасивна сграда и ползва минимум енергия. През 2015 г. “Загорка” е започнала и цялостно реновиране на сградния фонд на пивоварната в Стара Загора, както и реконструкция на музея “Светът на “Загорка”. Направените инвестиции през миналата година са 5,339 млн. евро.

“Загорка” е работодател на около 500 души, като средната заплата в компанията е с 35% над средната за България, или около 1500 лв.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още