Как възникна идеята за „Цвят на годината“?
Оргахим е най-големият производител на бои в България и на цветови решения в частност чрез бранда си Хамелекон. За нас беше крайно време да започнем да излизаме извън сферата на строго продуктовите послания и да станем под една или друга форма консултанти на нашите клиенти и потребители с полезни съвети за цветовете като цяло.
Тази кампания се провежда съвместно с Асоциацията на интериорните дизайнери в България, как се стигна до това взаимодействие?
За да бъдем максимално обективни в избора, ние се обърнахме за съдействие именно от хората, които ежедневно използват цветове – интериорните дизайнери. Така се стигна до контакта ни с АИДБ и изключително ползотворното ни партньорство по този проект. Ще продължим да използваме тази създадена синергия и по нови интересни проекти.
„Цвят на годината“ се провежда и в други страни. Защо бе необходимо и България да си има „Цвят на годината“?
„Цвят на годината“ се провежда за първи път в България и дава възможност на професионална гилдия, в случая на интериорните дизайнери, да изразят своето мнение и да зададат тенденция на локално ниво. Надяваме се това да провокира и професионалистите, и крайните потребители на интериорно обзавеждане, да им помогне в генерирането на нови идеи или да улесни избора им що се отнася до това кое е актуално и модерно.
Не е лошо да използваш чужд пример, когато той е доказано ползотворен. Целта на инициативата е тя да се превърне в генератор на нови идеи в работата с цветове, както и да зададе тенденции и перспективи за вида на обграждащата ни среда – тук в България.
Оргахим ще превърне „Цвят на годината“ в традиция, като всяка година ще се опитваме да я надграждаме като начин на реализация и изпълнение.
Какъв беше механизмът по определяне на „Цвят на годината“?
Кампанията се проведе на два етапа.
При първия използвахме национална среща на интериорните дизайнери, където предоставихме пет различни генерални тенденции,илюстрирани на цветни картички. Тенденциите условно бяха:
· Контрасти
· Минерали
· Земни мотиви
· Метал и камък
· Стабилност
Дизайнерите пускаха своя глас в специална урна. Накрая преброихме гласовете и еднозначно разбрахме, че тенденцията е между земните мотиви и минерали. Това ни помогна да се насочим към гамата, но цветът още не се беше изяснил :)
Затова помогна вторият етап – създаване на специално онлайн приложение, в което дизайнери,продуктови мениджъри и студенти по изкуства използваха конкретни цветове и оцветяваха предварително подбрани помещения. Участниците бяха над 250, а общият брой на използвани цветове над 2000.
Това е накратко. :)
И така бе избран цвят Нептун. Ще разкажете ли повече за него?
Вдъхновен от водата и морето, в много култури този цвят е смятан за защитен талисман, цвят на състраданието и изцелението, цвят на вярата и истината. Тюркоазът е цвят, на който повечето хора реагират позитивно. Еднакво привлекателен е и за мъже и за жени, лесно се транспонира както в модата, така и в интериора. Комбинира се чудесно с всички останали цветове от спектъра, тъй като има както топли, така и студени нюанси. Любим е на много хора, защото едновременно успокоява и зарежда с енергия. Специалистите го препоръчват като цвят, който предразполага към разговори, подобрява концентрацията и създава настроение.
Цветът НЕПТУН може да присъства под различна форма в декора на дома. Интериорните дизайнери смятат, че е подходящ за спалнята и хола, но практиката показва, че най-често е предпочитан за банята заради морските асоциации, които поражда. За кухнята се използва по-рядко, но и там стои също толкова свежо и оригинално. Посочва се като особено подходящ за офиси и кабинети.
Къде потребителите, на които им предстои ремонт могат да намерят цвят Нептун?
Цвят НЕПТУН може да бъде тониран във всеки обект, разполагащ с тонираща машина на Оргахим, като за пълно съвпадение с цвета на годината потребителите следва да изберат бои с марка Хамелекон. Нашите партньори са запознати с инициативата „Цвят на годината“ и на клиентите е нужно да кажат само, че искат цвят „Нептун“ :)
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай