Неделя, 22 Декември 2024

Умира ли Twitter?

Умира ли Twitter?
Публикация   07 Фев, 2016   /     akcent.bg   /     577

Потребителите в цял свят пишат #RIPtwitter заради очакваните промени в платформата

Всяка секунда десетки потребители на Twitter по света постват по няколко думи с хаштага #RIPtwitter. Очевидно е какво означава това – съкращението RIP (rest in peace – почивай в мир) обикновено върви заедно с нечия смърт.

Повод за това вирусно разпространение на този хаштаг е публикация от днес в BuzzFeed, според която т.нар. микроблогинг платформа ще въведе нов алгоритъм още от следващата седмица. Резултатът щял да бъде, че туитовете няма да са подредени хронологично – най-новите най-отгоре, както е сега – а ще се показват „така както потребителите биха искали да ги виждат“.

Да ви звучи познато?

„Не искаме втори Facebook”, пишат хиляди потребители. Според BuzzFeed все още не е известно дали новият алгоритъм ще бъде задължителен за всички или хората ще могат сами да избират дали да го използват.

Промяната е очаквана след като Джак Дорси пое компанията за постоянно през октомври и обяви, че ще преразгледа основните принципи, на които работи платформата.

„Продължаваме да поставяме под въпрос някои основни положения, за да създадем продукт, който е по-лесен за употреба и по-достъпен“, каза Дорси още през юли.

През ноември Twitter “уби“ традиционния термин „favorites” и го замени с „likes”, точно както се наричат харесванията и във Facebook.

Въвеждането на алгоритъм обаче и отмяната на хронологичното подреждане ще бъдат най-смелите промени дотук. Освен това се обсъждала и промяна в типичното за Twitter ограничение да се пише най-много в 140 знака.

Компанията отказва официален коментар за момента. В това време потребителите се „сбогуват“ с нея, сравняват я с Facebook и призовават Джак Дорси да промени намерението си.

Някои от коментарите:

Любим, мой туитър, нямам нужда от промяна. Не искам нов таймлайн. Не искам да си като фейсбук. Моля те, не го прави!



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha