Неделя, 22 Декември 2024

Над 172 000 клиенти са обслужени за една година в НАП Русе

Публикация   19 Юли, 2011   /     акcent.bg   /     557

         В проведената в офиса на НАП в Русе анкета за качеството на обслужване на клиентите бяха попълнени 72 % от разпространените анкетни листове. Това е най-високият процент на ангажираност на гражданите към отправените до тях въпроси в проведените през последната година 4 проучвания на тяхното мнение. Високата активност се дължи на поставения сега акцент върху отношението на приходните служители към клиентите, докато предишните анкети бяха насочени към условията и организацията за тяхното обслужване.

        Сегашните резултати показват, че за 60 %  от клиентите приходните служители се отнасят към тях с уважение, отзивчивост и компетентност. Около 30 % от анкетираните са посочили служител към когото имат персонални препоръки, но като цяло са доволни от обслужването. Посочени са и служители, на които хората са благодарни за проявената съпричастност и професионализъм.

        В 83 % от анкетите е посочено, че на работните места обслужването на 1 клиент е под 10 минути. Същото време са посочили 45 на сто от анкетираните за изчакване във фоайето, а други  41 %  са чакали реда си под 20 мин. Тези резултати са в рамките на нормативите на НАП за времетраене на обслужването на всеки клиент.

       Информационните табла с образци на документи и упътвания са били полезни за 78 % от анкетираните. За 16 % те са без значение, защото са добре запознати с попълването на формулярите или предварително са ги попълнили и разпечатали от интернет. Съществена е, обаче, препоръката текстовете на указанията да бъдат в по-голям шрифт, за да се виждат по-лесно и ясно. Електронната система за управление на клиентския поток е лесна за използване от почти всички клиентите – само 1 е посочил, че тя го „ затруднява и ме боли пръста, докато натискам бутоните. „ J

         Едномесечната анкета бе свързана с навършването на 20 юли на 1 година, откакто русенската приходна администрация посрещна първите си клиенти в новия си офис на ул. „Майор Ат. Узунов” № 19. За тази година в него са били обслужени общо 172 523 клиенти, като 41 237 са били извършените услуги по приемане на различните видове декларации, 29 191 за издаване на удостоверения, 21 046 за регистрация на трудови договори и 26 223 за уреждане на здравноосигурителен статус. Средното време за изчакване от 1 клиент е било 9, 43 мин., а за  обслужването му 6, 20  мин.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha