Петък, 1 Ноември 2024

Пламен Стоилов: НИКОЙ НЕ ЗНАЕ КОЙ Е ОСНОВНИЯТ ЗАМЪРСИТЕЛ В РУСЕ!?!

Пламен Стоилов: НИКОЙ НЕ ЗНАЕ КОЙ Е ОСНОВНИЯТ ЗАМЪРСИТЕЛ В РУСЕ!?!
Публикация   20 Дек, 2015   /     Интервю на Румен НИКОЛАЕВ- част I   /     1106

Стартираме втория мандат със 100 млн. лева за 10-на проекти

           НИКОЙ НЕ ЗНАЕ КОЙ Е ОСНОВНИЯТ ЗАМЪРСИТЕЛ В РУСЕ!        

  Категоричен съм, че трябва да има промяна в посока Задължително мажоритарно гласуване. Всеки трябва да се бори за доверието на избирателите

              Днес Русе е единственият град в България, който завърши транспортния си проект в срок и без каквито и да е пропуски

          Проблемът ще се реши с втори мост при Русе-Гюргево. Този въпрос няма алтернатива, но е въпрос на време

         Искаме да разполагаме с такава апаратура - модерна, съвременна, с такава техника, която да ни позволи да контролираме както на територията на община Русе, така и на Гюргево

 

 

-       Г-н Стоилов, най-доброто за един кметски екип е да повтори мандата си и да започне да работи „в движение”, така ли е в действителност?

-       Ако първият мандат е бил успешен, това дава възможност да се продължи Програмата, заложена през първите 4 години. Голямото предимство е, че не се губи време за структуриране на администрация, не се губи време за изграждане на екипи, за изготвяне на нови проекти, за кандидатстване. Русенци знаят, че това, което наследихме, беше една неработеща администрация, с нисък коефициент на изпълнение на задачите. На практика в първия мандат загубихме година и половина в преструктуриране на администрацията, в изграждането на екип на кмета, на финансово звено, работещо по европроектите. Заварените от нас проекти бяха с много грешки или абсолютно негодни. Това изяде една година и половина от мандата, която бе използвана основно за организация.

  Забавянето доведе и до невъзможност да бъдат изпълнени някои от поетите ангажименти, бяхме притискани от време, от срокове. Но по проекта за интегриран градски транспорт вече функционират Пробивът, който свързва два квартала, новото  Кръгово кръстовището, велоалеите.., въпреки голямото напрежение, което се получи в началото от закъснели процедури. Имаше опасност дори да не се включим в транспортния проект, въпреки че средствата бяха за 7-е големи града. Успяхме благодарение на министрите на управляващата партия - най-вече на министър Лиляна Павлова. Наваксахме закъснението и днес Русе е единственият град в България, който завърши транспортния си проект в срок и без каквито и да е пропуски.

 Голямото ни предимство е, че ние не сме спирали да работим, и то на високи обороти, и сега по същия начин влизаме в новия мандат. Показателно е, че през първите четири години осигурихме финансиране едва на втората-третата година, докато сега имаме едни 100 милиона, които гарантират изпълнението на десетина големи инфраструктурни проекти. Това означава, че още втората година ще можем да започнем да работим.

-        Да се върнем отново на изборите…Не изигра ли лоша шега „Окръжното”, което издаде ГЕРБ да не се ползват преференциите, не е ли това причината да отстъпите 4 места в местния парламент?

-       Моето мнение съм го заявявал категорично, безсмислено е реденето на партийна листа при положение, че има възможност да се гласува с преференции. Или трябва да е задължително преференциалното гласуване, или да отпадне. Това е направено за онези партии, които имат вътрешнопартийни борби. Няма да ги назовавам кои са, но беше ясно. С изключение на ГЕРБ и още една партия, останалите нямат партийна дисциплина, нямат структури и всъщност различните течения се възползват от тази възможност. ГЕРБ се радва на желязна дисциплина…

-       Е, и при вас имаше нарушаване на дисциплината?

-       Да, при 51 души винаги ще има двама-трима, които да нарушат каквато и да е дисциплина, но в основата на реденето на тези листи се изхожда в тях да влизат хора, които са се доказали. Категоричен съм, че трябва да има промяна в посока Задължително мажоритарно гласуване. Всеки трябва да се бори за доверието на избирателите.

-       Кои са най-големите предизвикателства и проблеми, които остават за решаване от кмета и от неговия екип? Според част от общественото мнение това са трафикът и чистотата на въздуха. Как ще се справите?

-       Проблемът с въздуха, както и с трафика, са и на държавата, която трябва да си свърши своите ангажименти. Контролът на въздуха е задължение на държавата. Контролът на трафика на републиканските пътища /имам предвид задръстванията при Дунав мост/, също е на държавата. Проблемът е заради ремонта на моста и се надявам след неговото приключване, тези километрични опашки да намалеят.

   За мен, а имам и подкрепата на румънската страна, проблемът ще се реши с втори мост при Русе-Гюргево. Този въпрос няма алтернатива, но е въпрос на време.

  Що се отнася до паркирането, с новата инфраструктура, която тази година влиза в експлоатация, ще се подобри и ще се създаде по-голяма сигурност на движението. При зоните за паркиране, проблемите ще се решат след приключване на две основни задачи - изграждането на паркинги и благоустрояването на междублоковите пространства. Това важи особено за големите комплекси като „Дружба” и „Чародейка”, които са строени през 70-те години и не са предвидени паркинги, съобразно сегашните условия. Тогава в един вход е имало 2-3 коли, а сега в същия вход колите са сигурно 20 и повече. Затова и хората спират където намерят.

  В нашата програма сме записали, че през следващите 4 години ще инвестираме в благоустрояване на междублокови пространства, особено в кварталите, за да има и там по-удобни за движение улици, със зони за отдих и спорт. А по отношение на паркингите, търсим начин да осигурим финансиране за втория етап от паркинга до Спортната зала. Надявам се тези 1 000 паркоместа да спомогнат за разрешаването на въпроса с натоварването в централната част на града. Считам, че русенци скоро ще разберат, че е по-добре да си оставиш колата на закрито и на сигурно, а очаквам и да бъде по-евтино. Ще пуснем подземния паркинг при Доходното здание, ще продължим да създаване открити паркинги там, където зоните позволяват.

-         Да се върнем още веднъж към екологията. Виждаме сега, особено през зимата с тези печки на дърва и въглища… и други кюмбета, а и праховото замърсяване по улиците, проблеми, които не са само проблем на държавата?

-       Напротив, това е проблем на държавата, защото тя ако иска да го разреши, може да забрани продажбата на въглища и дърва на дребно. Няма как една община да намалява фините прахови частици, при положение, че е разрешено да се продават дърва за огрев и въглища на населението…

-           Както и публична тайна е, че се горят масово автомобилни гуми и отработени масла…

-       Нека се предложат и алтернативи на твърдото гориво. Няма как да решим този въпрос на местно ниво. Решението на този въпрос  според мен ще дойде от друго място, чрез натиск от страна на ЕС…. Не казвам, че трябва да се забрани използването на дърва и въглища, защото има и социално слаби хора, които нямат алтернатива.

  Що се отнася до общините - там, където предстои нещо да се строи, се спазват екологичните норми. Във връзка с контрола на въздуха и екологичната обстановка, правим Център за кризисен мениджмънт по проект „Трансгранично сътрудничество”, който ще се помещава в сградата на бившето училище по Ж.П. транспорт край Дунава. Близо 200 датчика, разположени на територията на общината, ще предават в реално време информация към центъра със сателитни снимки и спектралната снимка на целия фон над общината ще може да виждаме кой замърсява. Предвижда се да има и една мобилна лаборатория

 Сега чакаме някой да си свърши работата. Следват съдебни процедури и в крайна сметка, НИКОЙ НЕ ЗНАЕ КОЙ Е ОСНОВНИЯТ ЗАМЪРСИТЕЛ В РУСЕ! Защото затваряш част от пещите на едно предприятие и след това заповедта на РИОСВ пада в съда. И кой е виновен? Няма ги доказателствата?!?

 Затова ние искаме да разполагаме с такава апаратура - модерна, съвременна, с такава техника, която да ни позволи да контролираме както на територията на община Русе, така и на Гюргево.

-       Кога очаквате това да се случи?

-       Проектът трябва да се реализира до края на мандата. Очаквам през следващата година да бъде одобрен и да започнем работа.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още