Вторник, 15 Октомври 2024

Русенската "Еконт транс" ще доставя големи пратки за 24 часа

Русенската
Публикация   15 Дек, 2015   /     akcent.bg   /     444

Компанията получи мастър лиценз за модела на британската група Pall-E

Нов модел за доставка на палетни пратки ще започне да работи на българския пазар, след като компанията за транспортни и логистични услуги "Еконт транс" стана партньор на британската група Pall-Ex. Българското дружество получи мастър лиценз за прилагане на модела, който ще запълни празна ниша на българския пазар. За клиентите това означава по-бързи и евтини доставки, а за транспортните компании – по-рентабилна дейност. Новата мрежа ще стартира с централен хъб в Пловдив към средата на следващата година.

          По-евтино

   Моделът представлява система за доставка на палетни товари, които заради размера им не могат да се обслужват от куриерските служби, а за транспортните компании не е много изгодно да ги превозват. "Палетните пратки са по средата - с камиони транспортът е по-неизгоден, защото те пътуват непълни, а за куриерските компании палетите са прекалено големи", каза Павел Пенчев, прокурист на "Еконт".
  

Ролята на "Еконт" е да управлява разпределителния център, а самият транспорт ще се извършва от членовете на мрежата, които разполагат с камиони. "Вече водим разговори с транспортни компании", каза Пенчев. По думите му те ще получат по-добра цена за превоза и по-високи приходи. "Това партньорство ни определя не само като лидери на пазара, но също така и като иноватори, които предлагат нов вид доставка на палети в България", категоричен е той.

    Пазар в развитие


   Пазарът на дистрибуция на палети в България е все още в процес на развитие. "Това е пазар, който се нуждае от специфично решение, тъй като е все още относително неструктуриран, товарните обеми обикновено се доставят чрез междуселищни линии или през куриерските мрежи, което се оказва неефективно. Pall-Ex може да предложи изпитано решение с много ясни ползи за клиентите и операторите", коментира Пенчев.

   Предимството на модела е, че доставката става по-бързо, тъй като пратките се събират и диспечират през разпределителен център. В същото време получаването им е гарантирано като на куриерските служби. Освен това цената е по-ниска, тъй като камионите пътуват пълни. "При обикновените палетни пратки утилизацията за камионите е 20-40%, тъй като голяма част от пътя те са празни, докато в новата мрежа нивото достига 80%", обясни Пенчев.

    Българският партньор

  "Еконт" е избрана за партньор на Pall-Ex след конкурс, който е стартирал преди година и половина. "Един от основните критерии, заради които ни избраха, е, че имаме същото разбиране за мрежовите доставки като тях", каза Пенчев. "Нашата репутация се основава на качество на изпълнението, а с подобни образцови стандарти "Еконт" е идеалният партньор за нас", посочи директорът на проекта в групата Pall-Ex Ананд Асси. По думите му българският екип притежава ненадминати познания за вътрешния логистичен пазар, което е гаранция, че моделът ще предложи взаимни ползи за българските превозвачи и техните клиенти.

  С подписаното споразумение "Еконт" на практика става национален партньор на британската група за България. Договорът е за 10 години с безусловна опция за удължаване за още толкова. "Това означава, че след десет години споразумението ще се удължи автоматично, освен ако ние не се откажем", обясни Пенчев.

  Новата мрежа ще стартира с централен хъб седалището на "Еконт" в Пловдив и персонал от 18 души, като ще покрива всички райони на следващия ден. "Имаме необходимата инфраструктура, имаме и опит", обясни Пенчев. "Еконт" разполага с 520 офиса и 14 логистични центъра, управлявани от централата в Русе. Тя оперира също в цяла Гърция и Румъния, което разширява още повече мрежата Pall-Ex.

           Перспектива

   С този модел на работа на практика членовете на "Палекс България" ще получат достъп до цялата мрежа на британската компания. Това включва не само Великобритания, но също Испания, Португалия, Румъния, Италия, Франция, а съвсем скоро и страните от Бенелюкс. Pall-Ex планира да установи партньорства също в Германия, Унгария, Словакия, Чехия и скандинавските страни.
"Новото партньорство ни дава възможност да предложим рентабилни цени за цялата страна на база географски район. С него ще въведем също и диференцирани размери палети, което ще ни позволи да подобрим нашата услуга за градове и села. Заедно ще сме в състояние да предложим много повече ориентирани към клиента решения на пазара", уточни Асси.

   В Румъния мрежата работи от 2011 г. и за тези четири години отчита значителен ръст. Тя стартира със 150 палета на нощ, докато в момента доставя по 1900 палета на нощ. Все още е рано да се прогнозира как ще се развие мрежата тук, но според Пенчев България може да повтори резултатите на Румъния.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha