Вторник, 15 Октомври 2024

Канадската Linamar преговаря за придобиване на Montupet

 Канадската Linamar преговаря за придобиване на Montupet
Публикация   22 Окт, 2015   /     capital   /     288

Сделката може да оцени производителя на автомобилни части на 800 млн. евро

Канадският производител на автомобилни части Linamar води преговори за придобиване на френския си конкурент Montupet, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници, запознати с въпроса. Според информацията на агенцията обсъжданата сделка оценява компанията на около 800 млн. евро. Montupet, която е доставчик на алуминиеви елементи за производството на автомобилни гиганти като Peugeot и Volkswagen, развива дейност и в България.

   Източниците на Reuters изтъкват, че няма сигурност, че преговорите ще доведат до сключване на сделка. Montupet е наела инвестиционната банка Jefferies за посредник в преговорите. И трите компании не са коментирали официално информацията. Ако се стигне до сделка, тя ще е второто придобиване на европейска фирма за автомобилни части от канадски конкурент от началото на годината. През юли Magna International купи германската Getrag срещу 1.75 млн. евро.

     Незасегнат от скандала

  Подобна сделка също така би демонстрирала, че скандалът с манипулирани данни за вредни емисии от дизелови двигатели на Volkswagen не е подкопал желанието на компании от автомобилния сектор да се разрастват в Европа. През септември Montupet обяви, че бизнесът й не е засегнат от проблемите на Volkswagen. Компанията доставя на германската група части за шестцилиндрови двигатели от марката Audi, които не са свързани със скандала.

   Френската фирма доставя части и на други големи автомобилостроители като Renault, BMW, General Motors и Ford. Броят на служителите й надхвърля 3200, а пазарната й капитализация възлиза на 668 млн. евро. По-рано тази година мениджърският екип, който държи 37% от акциите на компанията, изрази желание да продаде дела си. Като подходящ купувач беше посочена компания, която е "активен играч в сектора и е запозната с автомобилната индустрия и обработката на леки метали".

   Анализаторите от инвестиционната банка Berenberg посочват, че вероятната причина френската компания да търси подобно партньорство са плановете за разрастване на пазара в Китай. Montupet се ръководи от 64-годишния изпълнителен директор Стефан Магнан, който притежава 11.69% от акциите на компанията. Управляващите директори Марк Маюс и Дидие Крозе заедно държат други 20.49% от акциите.

   Канадската Linamar, която има пазарна капитализация от около 3.7 млрд. долара, често използва сливания и придобивания за разширяване на международните си позиции. През миналата година компанията придоби мажоритарния пакет от акциите на германския производител на части Seissenschmidt. Сливането с Montupet ще позволи на Linamar да се конкурира с по-големите си конкуренти като германската ZF Friedrichshafen. През миналата година германската фирма погълна щатския си конкурент TRW Automotive Holdings, с което беше създаден един от най-големите доставчици на части за автомобилната индустрия в света.

      Присъствие в България

   През 2014 г. Montupet е имала приходи от 451.8 млн. евро и печалба от 91.8 млн. евро. Освен във Франция компанията има присъствие в САЩ, Индия, Мексико и няколко европейски държави, включително Белгия и Испания. От 2006 г. Montupet работи и в България, след като отваря леярна в Русе. Там се произвеждат части за  близките заводи в Румъния на клиенти като Dacia и Ford, както и в Унгария на Audi. В момента служителите на компанията в Русе са над 800, като до края на тази година броят им трябва да достигне 850, а до три години – 1000.

Приходите на компанията растат стабилно, дори и по време на глобалната криза - постъпленията през 2008 г. са били 2 млн. лв., а през миналата година - 190 млн. Само за последната година оборотът на компанията е нараснал с 30%, а печалбата е била над 48 млн. лв. През септември част от производството в Русе беше спряно от Регионалната инспекция по околната среда заради замърсяване, като от компанията оспорват резултатите в съда.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha