Вторник, 15 Октомври 2024

Поне 10 млн. лв. трябват за реклама на туризма

Поне 10 млн. лв. трябват за реклама на туризма
Публикация   20 Окт, 2015   /     akcent.bg   /     282

Страната ни все още не е популярна в международен аспект, смята Калин Драганов

Минимум 10 млн. лв. са необходими за реклама на туризма на страната. България трябва да бъде промотирана максимално пред чуждестранните туристи, защото въпреки  новите хотели, обучените екскурзоводи и качествения транспорт, ние не сме познати като дестинация. Министерството трябва да вложи повече усилия, за да изгради образа на България като интересна дестинация за културен туризъм. Това заяви Калин Драганов от УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) по време на третата среща на асоциацията с местните власти.

Драганов отбеляза, че страна е изгубила два големи европроекта за реклама за близо  5 млн. лв., което безспорно ще се отрази негативно на интереса към нея. Той посочи още, че посещенията на културни обекти за последните 1-2 години са скочили до 10 пъти основно заради интерес от страна на българите. Все пак Драганов прогнозира добър зимен сезон.

Наскоро министърът на туризма Николина Ангелкова подчерта, че резултатите от изминалия зимен туристически сезон са били много положителни. „Тогава отчетохме над 8% ръст на чуждестранните туристи в България и близо 5% повече приходи от международен туризъм“, заяви тя. За сезон Зима 2014/2015 е отчетена увеличена посещаемост на туристи от Турция, Великобритания, Германия, Израел, Македония, Сърбия, Гърция.

В същото време браншът отбеляза изключително труден летен сезон. Той донесе спад от 10 % на приходите и значително намаляван на броя на руските и украинските туристи.

„Тази година е най-тежка за туризма ни“, заяви председателят на АБТТА Байко Байков. „Пропуснахме възможността да направим страната си по-разпознаваема с един от европейските проекти, които загубихме“, допълни той.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha