Ако преди дизайнерите търсеха отговор на случващото се в културата и/или обществото, вече самите хора водят парада с всичките положителни и отрицателни последствия. Социалните мрежи разпространяват светкавично всичко ново, а в същото време никой не може да убие любимците на потребителите. Като скини джинсите, които шестват от почти десет години.
Индустрията опита на няколко пъти да наложи бойфренд и моделите с разкроен крачол (bootcut, bellbottom), но едва тази година виждаме слим фитът леко да залязва.
Модата дава път на личния стил, двете тенденции — към унифицирането, диктувано от глобалните брандове, и към търсене на уникалния, единствен по рода си лейбъл, съществуват в сравнително разбирателство.
Но ако наистина всичко се носи, значи не можем да кажем, че нещо вече не е модерно. А случаят не е точно такъв. И така, без съвети и готови отговори, поговорихме с Ангелина Илиева, Сандра Клинчева, Хубен Хубенов и Цветомир Горанов за дрехите през есента. Те трябваше да изберат непрофесионален модел и да покажат това, което им харесва в момента.
Ангелина Илиева-Инга
Инга Илиева снима реклами и видеоклипове, а фотосесиите й сигурно са вече стотици. Виждали сме я в "Едно", Grazia, "Мода", Amica, Elle. Тя е от хората, които създадоха елегантният стил на SETA – една от малкото български марки, заслужаващи внимание, най-малкото заради качествените материи и изчистените линии, които опита да наложи. Определено ни липсва.
Инга никога не е преставала да работи на свободна практика и в момента прави точно това. Въпреки че името й е навсякъде, рядко дава интервюта, което доста ни респектира. Подготвихме си домашното, за да не я накараме да замлъкне с глупави въпроси.
Вечната формула
"Не искам да говоря за тренд. Много ми се иска хората да спрат да си мислят, че за да са в час, трябва да им се каже или да чуят нещо извън тях", започва Инга. "Идеята не е да зачеркнат това, което се случва в момента, а да намерят начин да се спасят от обезличаване."
Цветът
Топлите тонове, върху които се е спряла в кадъра, винаги ще са част от женския гардероб и винаги ще са актуални, независимо дали ще ги намерим в кожена пола или огромно палто, в цвета на кичурите, червилото, лака за нокти. Те са логичният отговор на есента и са класика, от която не можем да избягаме. А и не искаме.
Линията
Инга определено се отнася с лека ирония към уж големите промени, които настъпват с всеки сезон, "защото никой не се интересува къде точно е талията и дали са още живи пеплумите". Дори на нея този вечен разговор й доскучава, какво остава за хората, които не са в професията. Ако трябва да влезе в някакви детайли за силуета обаче, харесва този по тялото, който се загатва под много широка дреха. За нея този сблъсък е вечна формула за интелигента сексуалност.
Тенденциите
Сещам се за една друга класика и, гледайки босите крака на Камелия, питам Инга дали чорапогащниците са отживелица. "Има толкова красиви нюанси, които могат да те стегнат, визуално издължат или да предадат акцент", обяснява тя. Според нея жените имат късмет, че могат да ги носят и да се забавляват с това. Непокритата кожа е красива и секси, но чорапогащникът си е закон в дадени моменти.
В същото време така актуалният бос крак не е голям проблем за малък град като София. Естествено не можем да си го и помислим, ако е наистина студено и сме с палто. Затова пък на кадъра всичко е позволено.
Има нещо целенасочено в черния цвят, който е и в чантата, и в обувките? "Естествено, че не. Важен е целият силует и характерът, какво изразяваш в момента, а не правилата, които ще спазим или нарушим."
Стилът
"Не променяме външния си вид всеки сезон, интерпретираме го според новите неща, които сме видели, и това, което ни е станало интересно." За да го покаже, Инга избира Камелия за модел. Тя носи запомнящ се грим, вдъхновен от Дита фон Тийз, и може да си го позволи и през деня, и вечер. Въпреки че харесва тъмните тонове червило, стилистът признава, че не на всички жени седят еднакво добре. "С моя приятелка си говорихме наскоро, че тя не може да си сложи много червено червило през деня, а само вечер. За всеки е индивидуално."
Тя самата не е открила най-добрия тон за себе, все още търси цвета, който да не й стои вулгарно. Даже в доста магазини момичетата я познават с постоянното пробване на червени червила. Накрая винаги си тръгва с гланц в лек цвят, който изглежда все едно е без червило.
Какво друго ще запази за есента? Обувки на висок ток, с каквито не може да ходи. Но се чувства по-спокойна, когато знае, че са при нея.
Сандра Клинчева
Има едно нещо, за което малката българска модна сцена е единодушна — това е, че Сандра Клинчева е една от най-добрите. Има солидно образование, завършила е "Дамско облекло" в Central Saint Martins, но някъде между стажа при Хюсеин Чалаян и преподаването на моден дизайн в Сингапур се увлича по идеята за списание "Едно" и остава в България.
След това вдига летвата за всички – става моден редактор в списание Amica, поставяйки клопка за всички след нея. Казва, че в момента е в много креативна фаза, защото заедно със сестра си работи върху създаването на свой бранд, ориентиран към конкретна пазарна ниша. Резултатът – догодина.
Отличителни белези
"Според мен винаги трябва да се търси унисон между характера на човек и неговата визия. Само тогава един личен стил може да бъде успешен", започва Сандра. Затова и изборът на Кръстина за модел съвсем не е случаен.
Стилът
Още докато планира снимките, автоматично в главата й изплува точно тя. Причината е, че носи в своя характер и визия настроението, присъщо на тази многопластова бохо-пачуърк тенденция. Бохемството и поривът към свободата тук са показани на много нива, обединяваща е личността на модела. Със сигурност това е визия, създадена по нея и извеждаща на преден план част от нейната същност.
Линията
Сандра винаги е харесвала наслояването и различното усещане за текстура. Неведнъж е казвала също, че всичко тръгва от добрия плат. В случая – комбинация между копринена рокля с hunter style сако от вълна, елек от деним под елек с кожа с косъм, заметнат на едното рамо. Ценно в случая е, че всяка от тези дрехи може да бъде акцент самостоятелно, в съвсем различен контекст. Комбинацията от тях обаче върху правилния човек създава ново и съвсем различно звучене. Що се отнася до елеците, те не са спирали да са актуални, могат да се носят върху различни дрехи — дълго палто, кожено яке, копринена рокля.
Тенденциите
Думата има отрицателен знак от доста време. Проблемът е, че вече е изпразнена от смисъл точно толкова, колкото и лукс. Тенденциите са с много кратък живот, да им робуваш е липса на стил, отказ от индивидуалност. Социалните медии тотално ги преобразиха. Те създават такива за една нощ и детронират други за същото време. Дори прекаленото коментиране и показване на една тенденция води до нейната незабавна смърт.
Затова и отказът на няколко от колосите в дизайна да показват тенденциите е смислено послание. Следването на избраната от тях посока е всичко друго, но не следването на тренд. И така те самите създават тренд. Но това са единици. Еди Слиман за Saint Laurent е такъв дизайнер. Той интерпретира различни субкултури, за да ги смеси с наследството на Yves Saint Laurent, което наследи през 2012 г.
Смисълът на стила е да носиш дрехите, които те карат да бъдеш себе си. Което не означава, че човек не може да се преоткрива.
Цветът
Изборът какво ни се носи този сезон е особено личен. Вниманието привличат патладжаненолилаво, hunter зелено, изумруденозелено и наситено синьо, затова и залага на тях в кадъра. Тези цветове и сходните на тях по тоналност са дълбоки и сложни, непреходни всяка есен.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай