Триумф над бюджета. Така рекламна агенция TheSmarts, обслужваща националния творчески рекламен фестивал ФАРА тази година, озаглави шестнадесетото му издание. „Всички ние – и агенции, и клиенти, се борим с ограниченията, които свитите бюджети поставят пред силните идеи. Затова решихме да поставим акцента върху тази обща борба. Защото когато имаш една силна идея и я изпълниш добре с подкрепата на клиента, тогава се получават наистина успешни рекламни кампании“, каза Гергана Иванова, управляващ партньор в TheSmarts.
Всяка година рекламната индустрия се събира в Албена, за да прегледа и награди най-добрите кампании, създадени през годината. Тогава най-ясно изпъкват силните идеи, които са се справили най-добре с бюджетните ограничения. Именно тези ограничения правят работата в българската реклама интересна и предизвикателна – често се налага да откриеш най-добрия и ефективен начин да изпълниш идеята си, без това да отнеме от силата ѝ.
„Добрите идеи са магическото спасение, което превръща всяка похарчена стотинка в левче и всяка хилядарка в милион“, коментира Марсел Леви, творчески директор на NobleGraphics и председател на творческото жури на ФАРА. А очакванията му какво ще види на фестивала? „Изминалата година бе доста трудна за бизнеса в България. Изключително несигурната икономическа и политическа обстановка, допълнително напрегна маркетолозите и пооряза наличните им бюджети и очаквания. В същото време телекомите в страната избраха точно този момент, за да се надцакват комуникационно. С интерес очаквам да видя как тези обстоятелства се проектират в идеи“.
„Вярвам, че идеите и бюджетите не бива да бъдат поставяни в конфликт. Те служат на една и съща цел и за да постигат резултати трябва да бъдат в добър синхрон. Всеки дисбаланс е порочна практика и смятам, че не трябва да се поощрява, защото води до изтощаване на идеите и промяна в критериите на пазара“, смята Десислава Векилска, clientserviceдиректор в Next-DC и председател на тазгодишното медийното жури на фестивала. „Медиите и начина по който хората използват медии се променят много динамично, иска ми се да видя тези тенденции осмислени и отразени и в подхода при създаване и планиране на кампаниите“, допълва тя.
Тази година в Албена Saatchi&Saatchi организират поредното си издание на SaatchiCircleФАРА – творческа академия за начинаещи рекламисти, в която одобрените за участие ще работят по реален бриф с помощта на Начо Естейре,преподавател вMiamiAdSchool Мадрид. 9 участници, разделени на 3 екипи от по 3 души (copywriter, designer, digital) ще имат 48 часа за подготовка и представяне на идеите по бриф, ще разработят презентация на идеите си и ще ги представят пред членове на творческото жури.
Заедно с конкурсната програма, на фестивалът тази година отново ще има полезни и интересни презентации на утвърдени български и чужди професионалисти.
В четвъртък, 10 септември в 17:30 ч. Душан Дракалски, регионален криейтив директор за Югоизточна Европа на New Moment New Ideas, ще разкаже „Колко далече всъщност е Кан?“ Под негово ръководство веригата агенции спечели три награди на най-престижния рекламен фестивал в света.
В петък, 11 септември от 14:00 ч. Георги Гавазов, управляващ партньор на Saatchi & Saatchi, ще представи своите „Агенти на промяната“ – защо агенцията развива платформата за млади рекламни таланти SaatchiCircle, как се променя индустрията и защо работещите неща трябва да са идеи, които да променят живота на хората, а не просто да им говорят за продукт или услуга.
След него на сцената ще се качи Начо Естейре. Той ще изнесе лекция на тема "The power of creativity to transform people s lives". Преди да се заеме с лекторска дейност, Естейре е бил криейтив директор на Ruiz Nicoli Lineas, Young & Rubicam и Dr. Kimble. В MiamiAdSchool – Мадрид Начо води курсове, които развиват творческото и стратегическото мислене на студентите.
Следващият лектор ще бъде Адриан Лука, творчески мениджър за Югоизточна Европа на Discovery Networks CEEMEA. Той ще разкаже как да можем да използваме любопитството си, за да увеличим своята креативност.
В събота, 12 септември от 10:45 часа всички ще могат да се включат в дискусия „Триумф на идеята или как силната идея да оцелее от презентацията до реализацията“. В нея ще се включат криейтив директори, мениджъри на рекламни агенции и клиенти. След нейния край ще се състои и вече традиционната сесия с въпроси към членовете на журито. Всеки желаещ ще може да зададе конкретни въпроси за оценките, които журито е поставило на заявките, участващи във фестивала.
ФАРА се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Асоциацията е създадена през 1995 година като независима, доброволна браншова организация, която да работи за постоянното развитие на рекламната и комуникационна индустрия в България.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай