В страните от Европейския съюз се предлагат над 40 000 марки бира и около 110-120 вида пиво. Това казва в интервю за агенция „Фокус” Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на българските пивовари.
„Независимо от този широк диапазон от марки, асортименти, стилове бира, специфики в технологията и органолептиката, характерното за категорията е, че пивото винаги е продукт на естествена ферментация, винаги съдържа напълно естествените съставки вода, малц, хмел, пивни дрожди и е оптимална и балансирана напитка със сравнително ниско съдържание на алкохол”, казва Радомирова.
Според нея характеристиките на категорията, съчетани с изключително високата конкуренция на бирения пазар в България, са изцяло в полза на потребителите.
„През 2014 г. инвестициите в сектора са 73 млн. лв., а за последните 5 години членовете на Съюза на пивоварите общо са инвестирали 293 млн. лв. в дълготрайни материални активи, включващи модерно оборудване, разширяване на производствени мощности, нови технологични и бутилиращи линии, логистични центрове и пр.”, посочи Ивана Радомирова.
В същото интервю тя допълва, че при умерена консумация пивото подпомага хидратацията на човешкия организъм, тъй като съдържа около 90% вода.
У нас по честота на консумация през лятото пивото е най-предпочитаното питие след минералната вода и газираните безалкохолни напитки. Обичайно близо 60% от годишните продажби на бира се реализират именно през месеците май – септември.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай