Неделя, 22 Декември 2024

Безводието носи загуби на корабоплаването, в германския участък на Дунава вече е прекратено

Безводието носи загуби на корабоплаването, в германския участък на Дунава вече е прекратено
Публикация   10 Авг, 2015   /     Румен НИКОЛАЕВ   /     570

Остров Милка е инфарктния в Долен Дунав, повече от месец там ще се драгира

 

  

   Продължаващата суша през последните седмици създава все повече проблеми на корабоплаването по цялото поречие на р. Дунав, включително и в българския участък. Това потвърдиха и от АППД, както и от „Морска администрация”.

   Най-критично е положението при километър 567- 568 край остров Милка при Белене, информира изп. директор на Агенцията за проучване и поддържане на Дунава Павлин Цонев. От края на м. юли, вероятно до края на август фарватера ще се драгира от румънската фирма Новрон. Там широчината е 50-60 метра, което налага конвоитеда си провлачват съдовете  с товари  един по един.

  Ако ситуацията остане непроменена, то до седмица- две проблем ще има и в унгарския, както и в австрийския участъци на реката, смята Цонев.

  Проблемни участъци има още Русе- Свищов и край Попина, Силистра.

   Според директора на ИА „Морска администрация” Иван Жеков засядания на плавателни съдове се случват, когато не се успява да се уцели канала, пред който да преминат. Корабоплаването в критичния участък край Белене е преустановявано досега 4 пъти, като това се е случвало за по няколко часа. Заседнали плавателни съдове има повече, но те са били встрани от фарватера. Няма до момента санкционирани кораби или екипажи от страна на изпълнителната агенция поради липса на регистрирани нарушения, каза още Жеков.

  Маловодието се отразява негативно на корабоправането, коментира ситуацията изп. директор на БРП Драгомир Кочанов. В момента натовареността на плавателните съдове е 60 на сто от капацитета на дружеството. Конвоите се движат по-бавно, провлачването през критичните участъци допълнително забавя превоза на товарите и намалява приходите.

   Корабоплаването в германския участък е още по-драматично, съобщиха от българо-германското дружество „Рубишипс”.

 На практика то е преустановено от петък заради заседнал кораб под Дегендорф, но дори и след като бъде изтеглен транспорт по Дунава няма да има, тъй като газенето вече е под 150 см. Това прави невъзможно плаването в участъка както за товарните, така и за пътническите кораби.

  Седмичната прогноза е негативна и  това в близките няколко дни ще се отрази още сериозно и в Долен Дунав, смятат от „Рубишипс”.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още