Общините да оптимизират разходите си за заплати на персонала, за да намалят дълговете си. Това препоръчва министърът на финансите Владислав Горанов в писмо до кметовете и до председателите на общинските съвети от края на миналия месец. Целта е да се намалят дълговете на общините. Необходимо е да предприемете незабавни действия за анализ и оценка на числеността на персонала, чиито заплати се финансират за сметка на средства от държавния бюджет и/или със собствени приходи, гласи писмото до общините.
По-доброто управление на разходите за заплати и задължителните осигурителни вноски за тях и постигането на по-ефективна организация на работата налага оптимизиране на разходите за персонал, като едновременно с това се извърши преразглеждане на функциите и структурата на персонала, се посочва в писмото. Целта е да се изпълнят изискванията на Закона за публичните финанси. Според него към края на 2016 г. задълженията за разходи на общините не могат да надвишават 5% от средногодишния размер на разходите им за последните четири години. Данните за края на 2014 г. показват, че повечето общини имат по-големи дългове, което налага отсега да се предприемат мерки за намаляването им, става ясно от писмото.
Освен за свиване на разходите общините трябва да предприемат и действия за повишаване на приходите си. Заедно с мерките за доброволно и принудително събиране на просрочените вземания, ръководството на общината трябва да предприеме действия за изготвяне на съдебни искове срещу неизправни длъжници, както и за недопускане натрупването на нови просрочени задължения, се посочва в писмото на финансовия министър. В него изрично се отбелязва, че за общините, които нарушават финансовата дисциплина, и това бъде констатирано от Агенцията за държавна финансова инспекция, ще се предприемат действия за спиране на бюджетните им субсидии.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай