Понеделник, 23 Декември 2024

Информационният център на НАП е обслужил над 100 000 клиенти от началото на годината

Публикация   31 Май, 2011   /     НАП   /     487

 

От началото на годината до края на данъчно-осигурителна кампания в края на април, експертите на Информационния център на НАП са отговорили на 110 310 въпроса на клиенти на агенцията. За този период на информационния телефон на НАП 0700 18 700 са приети и обслужени 102 825 клиентски запитвания. Освен това са изготвени и 7 485 отговора на запитвания, постъпили на електронната поща на колцентъра на НАП – infocenter@nra.bg. Служителите на центъра са оказали съдействие и на над 25 000 клиенти при подаване на декларациите по електронен път.

Най-натоварени са били служителите на Информационния център в  последните дни преди изтичането на сроковете за подаване на годишните декларации, като дневно са обслужвани по над 4000 клиенти. Въпреки натоварването от колцентъра отчитат запазване на нивото на обслужените запитвания. За периода обслужените запитвания към общия брой отправени въпроси към Информационния център на НАП е над 95 %.

Над 70% от постъпилите запитвания са свързани със задължението за деклариране на годишните доходи, получени през 2010 г. от физически и юридически лица, както и за изискванията за попълване на годишните декларации и начините за подаването им. Много въпроси е имало и за възможностите и начините за внасяне на дължимите данъчни и осигурителни задължения.

Над 80% от клиентите, ползвали услугите на колцетъра на НАП в периода на данъчно-осигурителната кампания, са физически лица.

На телефон 0700 18 700 гражданите могат да получат актуална и компетентна информация за срокове за деклариране и плащане, указания за попълване на декларации и документи, въпроси свързани с ползване на електронните услуги на НАП, справки за здравноосигурителния статус, сигнализиране за данъчни или осигурителни нарушения или корупция, както и на много други въпроси.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha