Само за 3 дни след представянето на новия айфон 6 над 20 млн. души поеха изумителния риск да си го купят, въпреки че не им е по джоба. В смисъл такъв, че не се побира в него.
Това изживяване обаче не е напълно ново, защото големи смартфони (актуално е да се наричат таблети – от англ. думи phone и tablet) има още от 2007 година.
Въпреки това едва сега дизайнерите насочиха вниманието си към проблема и започнаха да създават нови модни стандарти. Правят редизайн на класическите кройки на връхните дрехи, роклите и джинсите, към които поставят по-големи и по-дълбоки джобове. И всичко това е заради последните 4,7- и 5,5-инчови телефони на “Епъл”. В момента компанията е най-скъпият бранд в света според последното издание на годишната класация “Бест глобал брандс” на “Интербранд”.
Съвременните моделиери са наясно, че трябва да следват тези тенденции в технологиите. Налага им се, защото все повече хора използват телефона си, за да им придава стил, а не просто като комуникационно устройство.
Факт е, че най-новите модели на смартфоните не са от първа необходимост, а по-скоро имат за цел да покажат определен имидж или начин на живот. Дори социална дистанция. Затова ги наричат лайфстайл продукти.
И когато човек притежава толкова луксозен продукт, е глупаво той да не се побира в нито един от джобовете на джинсите му. А класическият модел има цели пет - два джоба отпред, два отзад и т.нар. малко джобче за банкноти отпред.
Подробен списък с модните брандове, които правят редизайн на кройките си, все още няма. Новинарският сайт mashable.com обаче се допита до дизайнерските екипи на най-масовите марки дали предвиждат да уголемяват джобовете на дрехите.
Джонатан Чунг - главният проектант на популярните дънки “Ливайс”, казва: “Дори и преди появата на айфон 6, нашата мантра винаги е била да проектираме продукти, които правят живота на хората малко по-добър. Горещата тема коментира и Том Мора - главният дизайнер на “Джей крю”. “По време на процеса, в който проектираме колекциите си, ние задължително обръщаме внимание и на начина на живот на клиентите. И новите тенденции в технологията не са изключение. Мислим за всички тези подробности”, обяснява Мора. Американската компания вече има по магазините джинси с големи джобове, които побират големите модели смартфони.
В интернет видеоклипове показват един и същи човек, който облича панталони на различни брандове и демонстрира в кои от тях се побира новият айфон. На експеримента са подложени и дънките на японската марка “Юникло”, които също издържат успешно опита. Пълен провал обаче се оказват женските модели – засега няма фирма, която да произвежда класически дънки с толкова големи джобове.
За сметка на това водещите в модата измислиха полите и дори елегантните рокли вече да имат джобове. Тенденцията се открои по време на седмицата на модата в Ню Йорк през септември, когато само най-изявените дизайнери показаха колекциите за топло време. Повечето дрехи включват големи джобове – на блузите са отпред, а на полите и роклите встрани върху бедрата.
Засега официално само една фирма в света предлага решение на проблема със старите и тесни дънки - китайската компания “Уником” в Шанхай. Там правят интересни оферти на клиентите си – услуга за удължаване на джобове. Тя е предназначена за хората, които не могат да поберат в тях новия си смартфон. Затова “Уником” е наела шивач на свободна практика, който единствено трябва да преправя панталоните на хората, които имат нужда от още място, за да съхранят своя телефон.
Има и още едно условие, за да изглежда дълго време новият айфон като чисто нов - платът, от който се изработват джобовете, не трябва да боядисва. Най-добре да е бял.
Казусът е на дневен ред още от септември по време на представянето на “шестицата”. Не мина без изненади. Една от тях е очевидната промяна в дизайна – по-заоблени краища на корпуса, които преминават в светли пластмасови линии. Според някои потребители те съсипват иначе стилния смартфон. Собственици на златистия модел вече се оплакват, че въпросните линии се оцветяват, ако устройството се носи продължително време в цветни джобове. В резултат на това телефонът изглежда мръсен и стар. Твърди се, че традиционните сапуни и почистващи препарати не могат да изчистят изцапаните пластмасови участъци.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай