Петък, 10 Януари 2025

Влакът-стрела в Япония навърши 50 години

Влакът-стрела в Япония навърши 50 години
Публикация   02 Окт, 2014   /     akcent.bg   /     603

С тържествени церемонии тръгнаха в сряда сутринта свръхскоростните влакове по редовните си линии в Япония. Причината за тържествата са навършените 50 години от първото пътуване на експресите, станали символ на икономическия и технологичен успех на Япония по онова време, предаде БГНЕС.

Първите експресни влакове "Шинкансен" бяха пуснати между Токио и Осака в навечерието на откриването на летните Олимпийски игри в страната. През 1964 година те станаха най-бързите влакове в света. Тогава "Шинкансен" развиваха 210 км в час. Днес скоростта е 270 км в час, а на някои участъци – до 300 км в час. По-висока скорост не се допуска от съображения за сигурност и заради борбата с шума край железопътната линия.

Днес "Шинкансен" свързват практически всички основни градове в най-гъстонаселените чести на Япония. Ежедневно с тях пътуват средно 424 хил. души, пише руската информационна агенция ТАСС. В церемониите в сряда сутринта участваха желаещи, избрани с томбола сред родените през 1964 година, заедно с "новата главна линия" и Олимпиадата в Токио.

Шинкансен е в превод от японски означава "нова главна линия". Сега Япония има над 2500 км, по които може да се движи Шинкансен, като най-натоварена е линията между Токио и Осака. Влаковете по 515-километровия железен път са на всеки 10 минути и го изминават за около 2 часа и двайсет минути.

Страната продължава да строи нови скоростни трасета, включително линията за влак, който лети върху магнитна възглавница със скорост 500 км в час. За разлика от другите вече съществуващи влакове на магнитна възглавница в света, релсите за японския са в специални заграждения, създаващи по-голяма сигурност за влака, както и по-мощното и устойчиво магнитно поле. Пред японските инженери предизвикателството е да изградят път на голямо разстояние, като около 60% от трасето ( (Токио – Нагоя) ще бъде в тунели. Страната има планински релеф, който затруднява такива инфрастуктурни проекти, а и земетресенията нанасят катастрофални поражения над тунелите и мостовете, по които се движат влаковете. Японската строителна индустрия обаче има голям опит в противоземетръсното строителство и се справя успешно с него.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha