Новият български ро-ро ферибот “Дружба”, собственост на Цветелина Бориславова, вече е готов за първото си плаване. Черноморската РО/РО връзка между пристанищата Бургас (България) и Поти (Грузия) беше официално открита вчера, а първото плаване е на 15 август. На 21 август фериботът ще се завърне в Бургас. Ден по-късно ще започне второто плаване по същия маршрут. Целта на оператора Port Bulgaria West е да се създаде сигурна морска линия, която да свърже Кавказкия и Задкавказки регион с Европейския Съюз и Руската Федерация. Цените варират от 450 до 1500 евро за различните видове превоз на транспортните единици, като е включена и кабина за шофьорите и храна. Цената на единичен билет за пътник е 100 евро.
"Инвестицията ни е голяма и се наложи да закупим две корабни места, защото “Дружба”е много дълъг. Нужно е да възстановим връзките си със страните от Близкия изток и бившия Съветски съюз. България винаги е била врата към Европа. С новата магистрала до София, Бургас има с няколко години предимство пред Варна. За нас това е проект с много голяма стратегическа важност за страната ни", каза Бориславова.
Фериботът ще превозва туристи и товари, предлагайки сигурна алтернатива на сухопътния транспорт между бързоразвиващите се пазари на Грузия и Руската Федерация. Лайнерът разполага с 11 палуби, от които четири са предназначени за товарни автомобили. Товарната площ е с размери от 1900 линейни метра. По линията ще се очаква да се транспортират товари от Турция за Русия.
“Дружба” (бивш Murillo) е построен през 2002 година в Севиля. Дължината му е 180 метра, широчината – 26 метра, а газенето – 5,8 метра. Съдът има дедуейт 8058 тона. В Бургас корабът ще бъде обработван във “Фиш порта”, за който в момента тече процедура по промяна на статута. Рибарското пристанище трябва да стане специализиран ро-ро терминал.
За пасажерите са осигурени 123 кабини, като 2 от тях са пригодени за хора с увреждания. Икономическите анализи показват, че РоРо линията ще представлява интерес и за руските туристически компании за превоз на пътници към България и Гърция. От компанията, собственик на плавателния съд, имат готовност при повишаване на обема от товари и при увеличаване на клиентите да въведат втори кораб по линията „Бургас-Поти-Новоросийск”.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай