Петък, 10 Януари 2025

“Дойче бан” поиска да е мениджър на БДЖ

“Дойче бан” поиска да е мениджър на БДЖ
Публикация   22 Юли, 2014   /     akcent.bg   /     368

 

 “Дойче бан интернешънъл” може да стане мениджър на българските железници, пише "24 часа".

 Миналата седмица от компанията, която е дъщерна на немските железници “Дойче бан”, са поискали среща с премиера Пламен Орешарски. Инициативата е била тяхна, обяснява пред изданието зам.-министърът на транспорта Антон Гинев.

 Премиерът Орешарски е предложил компанията не само да консултира, но и да е мениджър на БДЖ и на НКЖИ.

 Той е настоял за разлика от досегашните консултантски услуги, “Дойче бан интернешънъл” да участва като мениджър, дали в сянка, или директно, предстои да се уточнява, каза Гинев.

 Германия е загрижена за състоянието на българската железница, защото страната ни може да се превърне в тапа по пътя на жп превозите от Европа към Близкия изток, каза зам.-министърът. Той не знае дали визитата има нещо общо с кредиторите на БДЖ, които са най-вече немски банки. “Дори да е така, ние имаме интерес от това”, каза той и обясни, че БДЖ е загубила доверието на банките и се предвижда немската компания да се включи в преговорите.

 Вижданията на експертите, които е изпратила немската железница, включват изготвянето на нов план за оздравяване на БДЖ. И дори връщането на БДЖ и Националната компания “Железопътна инфраструктура” в една холдингова структура, каза Гинев.

 За разлика от най-големите железници - френската, германската, австрийската, които не са разделили релсите от влаковете в отделни компании, България бе сред първите, които въведоха първият либерализационен пакет в жп транспорта и раздели двете компании.

 “Дойче бан” иска да докаже, че интегрираният модел е по-добрият, защото не прекъсва технологични връзки, смята Гинев. Възможно било да го направят и у нас.

 Министерството на транспорта ще изпрати тази седмица исканата от “Дойче бан интернешънъл” информация за БДЖ и НКЖИ, за да може компанията да изготви офертата си. Още не се знае колко биха стрували услугите им. Обаче се обмисля вариант да им се плаща с европейско финансиране.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha