Петък, 10 Януари 2025

Една трета от българите в интернет пазаруват онлайн

Една трета от българите в интернет пазаруват онлайн
Публикация   15 Юли, 2014   /     akcent.bg   /     365

Проучване на е-магазина eMag показва ръст от 14% на интернет поръчките през октомври - април

Една трета от българските потребители пазаруват през интернет, като се увеличава и броят на хората, които за закупили електроника или компютърна техника, показват данните от проучване на потребителските навици на сайта за е-търговия eMag в страната.  

             В търсене на повече информация
 
  За последните шест месеца, които обхваща изследването, има ръст от 14% в броя на клиентите, които са купили потребителска електроника онлайн. Според търговеца eMag основната причина за това са проведените коледни и новогодишни промоционални кампании, които стимулират интереса на българите с по-ниски цени. За същия шестмесечен период се забелязва бавен, но стабилен ръст в ползването на интернет. Данните от проучването показват проникване от 77.8% сред анкетираните към април тази година. Най-често българските интернет потребители търсят информация в глобалната мрежа, като 93.8% от тях правят това. Следва използването на социални мрежи с 82.4% и електронната поща – 73.8%. Всеки трети от тях използва достъпа до интернет да пазарува онлайн, такъв отговор са дали 32.4%, показва проучването на eMag.

 "Данни от изследването показват, че интернет базираните услуги се използват по-интензивно от потребителите, които отделят повече време в интернет и приемат във все по-голяма степен за нормално да получават пълен набор от информация и услуги през виртуални платформи", коментират от eMag в пълната версия на своя доклад. 

 От компанията допълват, че се забелязва и интересна зависимост между образованието и използването на интернет – завършилите основно образование използват по-рядко виртуалните технологии, докато висшистите прекарват най-много време онлайн.
 
                 Цар РС
 

  Настолните компютри продължават да са най-предпочитаните устройства за достъп до интернет, като 65.9% от потребителите използват десктоп машини. Техният дял пада с 3.9% спрямо предходното изследване на eMag. Лаптопите засилват влиянието си сред българите, като 52.6% от тях ги ползват. Мобилните телефони достигат 30.9% популярност, а 9.2% от интернет потребителите използват таблети. Процентите надвишават многократно 100, защото в доста случаи се използват повече от едно устройство за браузване на глобалната мрежа. Мобилните телефони отчитат силен ръст при използване за тази цел, според eMag той е 57.65% спрямо предходното изследване на компанията. Онлайн търговецът отчита ръст от 67% на потребителите на мобилни телефони, които са посетили сайта му, и те вече съставляват 18% от трафика на е-магазина. Когато става дума за пазаруване онлайн, българите предпочитат по-големите екрани. Затова персоналните компютри и лаптопите са най-ползваните платформи за покупки през интернет – съответно с дял от 48.6 и 46.6%. Устройствата със значително по-малки екрани като смартфони и таблети разполагат с едва 3.2 и 1.4% съответно. Според изследването на компанията през електронния магазин на eMag са осъществени най-много покупки от България, като след това е международният аукцион eBay.
 
               Другите навици
 
  Според отговорите на запитаните потребители, които са направили поне една покупка от еMag, най-важните неща за тях са качеството на продукта (45.7% от запитаните), ниската цена (23.8%) и големият брой промоционални оферти (17.4%). Интересно е, че клиентите на компанията поставят лесния и бърз начин за поръчка на стоки онлайн и безплатната доставка едва след това – 9.3 и 7% съответно.
  Изследването на eMag обхваща и потребителските навици на мобилни устройства. Като не е изненада, че най-ползвани са мобилните приложения за социалните мрежи – 87.4% от потребителите посочват тях, следвани от игрите със 71.3% и музикалните приложения 60.4%. Софтуерите за прогноза на времето имат дял от 45%, следват приложенията за новинарски сайтове с 31.7% и накрая са онлайн картите с 30.5%.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha