Понеделник, 23 Декември 2024

67-ят кинофестивал в Кан - както винаги бляскав и недостижим

67-ят кинофестивал в Кан - както винаги бляскав и недостижим
Публикация   18 Май, 2014   /     akcent.bg   /     689

В Кан се откри 67-ото издание на най-престижния международен кинофестивал. Той е основан през есента на далечната 1946 година, когато в красивия курорт на Лазурния бряг се събират най-прочутите кинематографисти на планетата с надеждата да поставят началото на нещо ново, невиждано дотогава в света на киното.
И действително, с течение на времето мечтата им се сбъдва. Днес Кан е най-притегателното място не само за най-ярките звезди на киното и най-големите майстори на седмото изкуство, но и за водещите производители на филми от всички кътчета на планетата
.

Официалната програма стартира с премиера на дългоочаквания биографичен филм „  Принцесата на Монако“ (Grace of Monaco), който е посветен на драматичен епизод от живота на бившата холивудска звезда Грейс Кели. Действието се развива през 1962 г., когато принцеса Грейс изживява личностна криза. Шест години след сватбата си с принц Рение III, тя се опитва да помири минало и настояще, разкъсвана между влечението към предишния си живот на киноактриса и новото си житейско превъплъщение в съпруга на принц и майка на две деца, което я подлага на неподозирани изпитания.
Любопитно е, че и трите деца на принцесата на Монако, са заявили публично след запознаването си със сценария, че той няма нищо общо с реалната биография на тяхната майка. Принц Албер II и неговите сестри Каролин и Стефани са убедени, че в него са допуснати много исторически неточности.
Режисьор на 30-милионната копродукция на Франция, САЩ, Белгия и Италия е Оливие Даан (Olivier Dahan), прочул се след биографичния си филм за Едит Пиаф „Животът в розово“ (La vie en rose), донесъл „Оскар“ на актрисата Марион Котияр, изпълняваща ролята на легендарната френска певица. Голямата звезда в новия му филм е Никол Кидман, носителка вече на един „Оскар“ за изключителното си превъплъщение като Вирджиния Улф от филма на Стивън Долдри „Часовете“ (2002).

 

Три от общо 18-те филма идват от Канада, което е изненадващо, защото тази държава не е сред най-големите кинематографични сили на света.

Американското кино е представено от две заглавия:
„ Местният” (The Homesman) е вторият пълнометражен филм на прочутия актьор Томи Лий Джоунс в качеството му на режисьор. Още с дебюта си през 2005-а с „Трите погребения на Мелкиадес Естрада“ (The Three Burials of Melquiades Estrada) той намери място в основния конкурс в Кан и дори спечели две награди - за най-добър актьор за изпълнението на главната роля във филма и за най-добър сценарий в лицето на Гилермо Ариага (Guillermo Arriaga).
Този път Томи Лий Джоунс се представя с екранизация по роман на американския писател Глендън Суортаут (Glendon Swarthout), по чиито произведения са снимали в миналото знаменити режисьори, като Стенли Крамер и Дон Сийгъл. Действието във филма се развива по времето на завладяването на американския Запад. Главната героиня (Хилари Суонк) трябва да отведе три психически болни жени от Небраска в Айова (ролята на една от тях изпълнява Мерил Стрийп). За да пази сигурността им е нает човек извън закона (Томи Лий Джоунс)…

„Ловец на лисици“ (Foxcatcher) е третият игрален филм на режисьора Бенет Милър, който досега няма участия в Кан. Но той вече е широко известен, благодарение на предишните си два филма: „Капоти“ (Capote, 2005) с Филип Сеймур Хофман и „Кешбол“ (Moneyball, 2011) с Брад Пит. „Ловец на лисици“ е адаптация по нашумяла криминална история, случила се през 90-те години в САЩ. Тогава възрастният милионер Джон Дюпон убива в своето имение олимпийския шампион по свободна борба Дейв Шулц, след което в продължение на две денонощия се съпротивлява на полицията. Любопитно е, че в тази роля се превъплъщава известният американски комедиен актьор Стийв Карел (Steve Carell), а неговата жертва ще представи на екрана Марк Ръфало. Една от главните роли – тази на неговия брат – изпълнява Чанинг Тейтъм (Channing Tatum).

 Домакинът Франция участва в надпреварата с три филма: „Sils Maria“ на Оливие Асаяс, „Търсенето“ (The Search) на Мишел Азанависиус и „Сен Лоран“ (Saint Laurent) на Бертран Бонело.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha