Първо започнахме да разговаряме за един проект за летището, след това за собствеността на Русенска корабостроителница, по-късно и за Пристанище- Запад. Като време вече работим около година и осем месеца. Това заявиха представители на C.R.E.A.M Европа след срещата си в Министерски съвет с вицепремиера Даниела Бобева и преди срещите им с местната и държавната власт в Русе.
Идеята на бъдещият интермодален център е обедини всички транспорти, включително и реката. Тук се пресичат два транспортни коридора.
Към момента вече сме убедили частните партньори, които имат интерес да се развие този проект, надяваме се обществеността също да го подкрепи, както и публичната страна.
Сега предстои да произтекат процесите, свързани с реализирането на един такъв проект. Становището е, че публичният партньор може да бъде държавата, а местната публична страна също има достатъчно място в проекта.
Желанието е началото на този проект да бъде обявено колкото се може по-рано, като очакванията са това да се случи по-рано от края на тази година.
Колкото до стойността на проекта, от консултантската компания смятат, че все още е рано да се говори за цени. Проектът е интересен, тъй като съвместява различни сектори на транспорта. В момента по-важното е да се конструира проекта, да се направи предпроектното проучване.
Най-важното е да се направи един добър проект, да се конструира, да носи пари, да носи икономика. След това ще се говори за пари. Тук не става въпрос да се харчат едни пари и да се прави просто нещо.
Интермодалният център ще включва в себе си няколко проекта- пристанище, летище, ж.п. и автотерминал. Всичко това ще е обединено с една обща цел.
Изграждането на едно карго летище носи със себе си достатъчно икономика. Същото важи и при разработването на пристанището, и на железопътния възел. Естествено, и работни места- първо по изграждането, след това по управлението, по експлоатирането.
В работната група участват Зоран Йелич, председател на C.R.E.A.M Европа, господата Лий и Ким от Южна Корея, които ще бъдат изключително полезни със своя опит.
Г-н Ким е величина в изграждането и строителството на мостове, а строителите приемат, че това е висшият пилотаж. Той е създателят на една технология, която е нещо уникално, която трябва да се види. Тази технология позволява в рамките на всеки един работен ден да се изгражда по 30 и няколко метра мост или в рамките на един месец това означава по един километър. Говорим за сложни съоръжения, по които да се движат автомобили, влакове, които носят по 1000 тона.
От гледна точка на C.R.E.A.M. град с добър потенциал, споделя Зоран Йелич. Но за реализацията на проекта имаме нужда от хора с опит като господата Лий и Ким. Нашата цел е да групираме европейските партньори и тези от южнокорейска страна в един силен консорциум. Азиатските партньори имат добър опит в създаването на договори и тяхното изпълнение. Европейците са добри в организацията, в логистиката и в маркетинга. По такъв начин може да се обединят усилията в техническа и във финансовата страна на проекта. Най-важното е, че имаме партньори, които имат опит и могат да ни помогнат в реализацията на проекта. Трябва много добре да се изчисли стойността на проекта, както и да бъде направен изборът на партньори.
C.R.E.A.M. има зад себе си вече големи инфраструктурни проекти с публично- частно партньорство, особено от гледна точка на логистиката и на пристанищата. Пример за това е пристанището в Грац, Австрия и Дуисбург, Германия.
В случая най-необходимо е да има политическа воля да се случи този проект.
Местоположението на Русе е много добро, смята г-н Лий, а наличието на Дунав мост е ключов елемент за проекта. Това ще даде възможност и на двата града от двете страни на реката да израснат. Нашата задача е и да намерим спонсори за този проект. Ние имаме опит в разработването на публично-частни проекти.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай