Липсата на промяна в юридическата рамка в документите за третата поредна процедура за концесия на летище Русе за обществено ползване може да се окаже отново препъни камък за нейното осъществяване. Приемането на документи е до 15 юни, като след това има още две седмици удължаване на срока.
Цялата документация вече е обявена на сайта на транспортното министерство, а Решението е публикувано на Правно- информационната система на МС. Документите са публични и всеки може да се запознае с новооткритата процедура.
Първоначалната инвестиция, която бъдещият концесионер трябва да вложи в летището, за да стартира, е условно посочената сума от 45 млн. лева. Концесионната такса този път е намалена с 10 000 евро спрямо предходната. Има и други леки облекчения, които обаче едва ли са от съществено значение за инвеститор в този бизнес.
Остава обаче изискването бъдещият летищен оператор също да бъде акционер с 34 процента дялово участие. Това условие обаче не е особено привлекателно за компании, които развиват този бизнес- първоначалните няколко години за развиване на летището не са привлекателни за компаниите- летищни оператори, сочи и досегашната практика.
Освен за карго полети, Летище Русе може и да извършва вътрешни полети до София, като се достигне време, равно на това да се пътува с лек автомобил.
Това е третият опит аеродрумът да се даде на концесия, като първият бе през 2008 г. Миналата година също стартира процедура, която обаче завърши неуспешно.
Завчера стана ясно, че има потенциален инвеститор- френска компания, но намерения досега бяха показвани от редица фирми, но безрезултатно.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай