Общинските съветници от ГЕРБ предлагат бизнеса в Русе да бъде облекчен заради новите, по-високи налози за данък сгради и такса битови отпадъци. Това заяви днес на
Общинските съветници от ГЕРБ предлагат бизнеса в Русе да бъде облекчен заради новите, по-високи налози за данък сгради и такса битови отпадъци. Това заяви днес на пресконференция председателят на общинския съвет Васил Пенчев, който представлява управляващата партия.
В конкретика нещата стоят така- с 80 на сто да бъде намалена ТБО за онези, които са платили до края на юни и с 50 на сто- на платилите до края на септември. Облекчения да има за този налог за държавните и др. структури, които ползват публична и държавна собственост. За всичко това възможност дават чл.8 и чл. 9 на ЗМДТ, поясни доц. Пенчев.
Пример за подобно решение той даде с Студентските общежития на Русенския университет- за тази година ВУЗ-ът трябва да плати 25 457 лв данък сграда и 77 500 лева такса „смет”, докато през 2010-а цифрата е била 12 500 лв. За съпоставка той даде общежитията на СУ, където при 40 000 лв. данък сгради сметта е 16 620 лв., т.е. при тройно по-нисък данък сгради в СФ, тук битовите отпадъци са тройно по-високи- или се явява разлика от 6 пъти повече.
Васил Пенчев призна забележката от www.akcent.bg, че въпросът и сега не се решава изцяло. Той се съгласи, че е крайно време Общината, в която работят 280 души, да направи необходимото и да изчисли такса битови отпадъци върху количество, както пише и по закон.
Колкото до компромиси за плащането на данъците за бизнеса ГЕРБ- лидерът посочи, че не е нормално в условия на задълбочаваща се криза /той я определи като W-криза/, да се правят налози, по-високи от миналата година. Още повече, че в план сметката има преходен остатък за 2010 г. 4,5 млн. лева. Тези пари означават, че общината не е смятала коректно и това са пари /20 на сто от сумата е от граждани/ , взети предварително. Затова и според общинските съветници от ГЕРБ може да се направи този жест към бизнеса, каза още доц. Пенчев. Вече са постъпили 4 различни предложения по темата- да се удължи срокът, в който фирмите да определят дали по отчетна или по данъчна оценка да пратят данъка, дали върху промили или върху кофи за боклук.
Предварителната оценка за тази година е в местната хазна да влязат 9 млн. лева срещу 6,5 млн. лв. през 2010-а, което е ненормално в тази тежка икономическа ситуация. Идеята ни е да се запазят постъпленията от такса смет на миналогодишното равнище, обобщи Пенчев.
Той обаче бе категоричен, че Общината трябва да си свърши работата и че Об. съвет няма да се превръща в Общинска администрация. Според него създадената преди време Комисия към местния парламент да реши основно въпроса си е свършила работата точно като Комисия, т.е. никак. А пред общинските власти той е поставен от преди 8 години, но без никакво движение.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай