Експеримент на Нова телевизия със седем проби дизелово гориво от различни бензиностанции имаше за цел да установи качеството му и до колко наличието на парафин създава проблеми през зимата на шофьорите
Своето мнение пред Нова ТВ дадоха представител на верига бензиностанции, собственик на автосервиз и професионален шофьор.
Калоян Кършев, технически директор на една от веригите бензиностанции коментира,че при ниските температури е в реда на нещата в дизела да се образуват парафинови кристали. Той уточни, че стандартът определя при каква температура дизеловото гориво трябва свободно да преминава през горивните филтри на колите. У нас той е минус 15 градуса. За целта в нафтата се слагат депресаторни добавки, които пречат на слепването на кристалите в горивото. Това, че горивото помътнява, не означава, че не може да минава през филтрите, посочи Кършев, според който тестваната българска нафта няма да има проблем с това.
На друго мнение е Васил Димитров, собственик на автосервиз. Според него практиката през годините показва, че при рязко понижение на температурите в началото на зимния сезон има случаи на автомобили, които не могат да запалят. По думите на Димитров това става обикновено при минус 15 - минус 18 градуса. „Доста автомобили стартират трудно и спират малко след това или изобщо не могат да стартират".
В съвременните дизелови комън-рейл системи има много сериозни изисквания към горивните филтри, които трябва да пропускат частици с размер до 2 микрона, обясни той и отбеляза, че клиентите му подценяват значението на филтрите. „Спирането на автомобилите зимно време става именно от натрупването на парафин в горивния филтър", посочи Васил Димитров.
„Качеството на горивото е по-добро, не е като преди години, но наистина има какво да се изисква", коментира на свой професионалният шофьор Валентин Иванов. Той сподели, че дизеловият автомобил, който управлява, обикновено стартира трудно при температури от минус 15 градуса. „Ако идеята е да купуваме добавки..."
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай